
Στα routes από την Ασία στη Νότια Αμερική, και δη σε εκείνα με αφετηρία τις Κίνα, Ιαπωνία, Ταϊβάν και Νότια Κορέα, επικεντρώνεται πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της Xeneta για τη ναυλαγορά των containerships.
Από τα routes τα οποία εξετάζονται στην έκθεση, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει εκείνο από τη Νότια Κορέα προς την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (Korea-SAEC). Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του έτους, οι ναύλοι έχουν μειωθεί κατά $2.200/FEU και πλέον βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο των routes από την Ασία προς τη SAEC. Αντιθέτως, οι αντίστοιχοι ναύλοι για το route με αφετηρία την Ιαπωνία παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο. Σύμφωνα με την Xeneta, στις 13 Ιουλίου, το κόστος αποστολής από την Ιαπωνία προς τη SAEC ήταν $1.700/FEU μεγαλύτερο έναντι εκείνου από την Κίνα προς τη SAEC.
Παράλληλα, η Xeneta υπογραμμίζει ότι οι ναύλοι στη long-term αγορά ενδέχεται να καταγράψουν άνοδο. Το εν λόγω επιχείρημα βασίζεται στη μέχρι στιγμής συσχέτιση μεταξύ των εξελίξεων στη spot και στη long-term αγορά. Πιο συγκεκριμένα, οι μεταβολές που καταγράφονται στη spot αγορά αντανακλώνται στη long-term μετά από περίπου τρεις μήνες. Συνεπώς, καθώς από τις αρχές Ιουνίου τα routes με αφετηρία την Ασία και προορισμό τη SAEC καταγράφουν άνοδο στη spot αγορά, η εξέλιξη αυτή αναμένεται να παρουσιαστεί και στη long-term αγορά στο προσεχές μέλλον.
Φωτό: Erich Wirz/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ