
Οι οργανώσεις που είχαν αποκλείσει σημαντικούς σταθμούς παραγωγής και εξαγωγής πετρελαίου στην ανατολική Λιβύη εδώ και τρεις μήνες ανακοίνωσαν ότι αίρουν τον αποκλεισμό αυτόν.
Από τα μέσα Απριλίου, έξι κοιτάσματα και πετρελαϊκοί σταθμοί είχαν κλείσει, από ομάδες που πρόσκεινται στις αρχές της ανατολικής Λιβύης, με αίτημα την «ίση κατανομή» των εσόδων. Η παραγωγή είχε πέσει σε λιγότερα από 400.000 βαρέλια ημερησίως, από περίπου 1 εκατομμύριο τον Μάρτιο.
«Το νέο διοικητικό συμβούλιο της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου (NOC) δεσμεύτηκε να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματά μας, κυρίως την ίση κατανομή των πετρελαϊκών εσόδων (…) και επομένως αποφασίσαμε να ανοίξουμε τους σταθμούς, επιτρέποντας να ξαναρχίσει η παραγωγή και η εξαγωγή» ανακοίνωσαν από τη Βεγγάζη μέλη αυτών των ομάδων, παρουσία και του νέου διοικητή της NOC, του Φαρχάτ Μπενγκντάρα.
Ο Μπενγκντάρα διορίστηκε την Πέμπτη 14 Ιουλίου από την κυβέρνηση της Τρίπολης του Αμπντελχαμίντ Νμπεϊμπά, ωστόσο ο προκάτοχός του, ο Μουστάφα Σανάλα, που κατείχε το αξίωμα επί οκτώ χρόνια, αμφισβήτησε δημοσίως την απόλυσή του.
Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές, το ξεμπλοκάρισμα της παραγωγής είναι καρπός μιας συμφωνίας μεταξύ του Ντμπεϊμπά και του Χαλίφα Χάφταρ, του ισχυρού άνδρα της ανατολικής Λιβύης, προϋπόθεση της οποίας ήταν η απόλυση του Σανάλα, ενός τεχνοκράτη σεβαστού από τη διεθνή κοινότητα. Δυτικές διπλωματικές πηγές είπαν ότι ο Χάφταρ συμφώνησε να επαναλειτουργήσουν οι εγκαταστάσεις, λαμβάνοντας ως αντάλλαγμα από τον Ντμπεϊμπά ένα μέρος των εσόδων.
Ο νέος επικεφαλής της NOC φέρεται ότι πρόσκειται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τα οποία στηρίζουν τις δυνάμεις της ανατολικής Λιβύης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ