
Αισιοδοξία επικρατεί στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναύλους των crude tankers να σκαρφαλώνουν στα υψηλότερα επίπεδά τους από τις αρχές Απριλίου. Σε πρόσφατη έκθεσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons σημειώνει ότι ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των VLCCs διαμορφώθηκαν στα $7.715 την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 15 Ιουλίου, καταγράφοντας αύξηση 68% σε εβδομαδιαία βάση. Στην αγορά των clean tankers, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για MR tankers διαμορφώθηκε στα $37.414, αφότου κατέγραψε πτώση 7% σε εβδομαδιαία βάση.
Όσον αφορά τα gas carriers, η ζήτηση ήταν σε νωχελικά επίπεδα την περασμένη εβδομάδα. Ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για ένα VLGC στο route Ρας Τανούρα – Τσίμπα παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση στα $34.655. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Clarksons, αύξηση 7% κατέγραψε ο μέσος όρος των ναύλων για ένα LNG carrier δίχρονης μηχανής και μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ., καθώς διαμορφώθηκε στα $77.750/ημέρα.
Παράλληλα, πτωτικές ήταν οι τάσεις στην αγορά των bulk carriers και δη στα πλοία μεσαίου μεγέθους: Τα κέρδη ταξιδιού για ένα Supramax κατέγραψαν πτώση 7% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $23.313/ημέρα, στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Φεβρουάριο.
Επιπλέον, βελτιωμένη εμφανίστηκε η δραστηριότητα στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships, με τους ναύλους να παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με προηγούμενα έτη παρά την αποδυνάμωση που έχει σημειωθεί.
Τέλος, ο σχετικός δείκτης της Clarksons Clarksea κατέγραψε οριακή πτώση την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 15 Ιουλίου και διαμορφώθηκε στα $39.980/ημέρα, υποχωρώντας κάτω από τα $40.000/ημέρα για πρώτη φορά από τον Μάρτιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ