
Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) αναμένει πως η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί το 2023 αλλά με βραδύτερο ρυθμό σε σχέση με φέτος, όπως ανέφερε στη μηνιαία του έκθεση, επικαλούμενος την οικονομική ανάπτυξη και την πρόοδο στην αντιμετώπιση της COVID-19 στην Κίνα.
Ο ΟΠΕΚ ανέφερε ότι αναμένει η ζήτηση να αυξηθεί κατά 2,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2023. Η πρόβλεψη για τη φετινή αύξηση παρέμεινε αμετάβλητη στα 3,36 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Η κατανάλωση πετρελαίου έχει ανακάμψει από τη βουτιά που προκάλεσε η πανδημία το 2020 και αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019, παρά τον αντίκτυπο από τον πόλεμο στην Ουκρανία, τις αυξανόμενες τιμές και τον πληθωρισμό και τα αυστηρά μέτρα αντιμετώπισης της COVID στην Κίνα.
«Το 2023, οι προβλέψεις για υγιή παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη εν μέσω βελτιώσεων στις γεωπολιτικές εξελίξεις, σε συνδυασμό με τις αναμενόμενες βελτιώσεις στον περιορισμό της COVID-19 στην Κίνα, αναμένεται να ενισχύσουν την κατανάλωση πετρελαίου», ανέφερε ο ΟΠΕΚ στην έκθεση.
Η πρόβλεψη του ΟΠΕΚ για τη ζήτηση του 2023 είναι περισσότερο αισιόδοξη συγκριτικά με την εκτίμηση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, καθώς και των αρχικών εκτιμήσεων αντιπροσώπων του ΟΠΕΚ που κάνουν λόγο για μεγαλύτερη επιβράδυνση.
Ο ΟΠΕΚ ανέφερε ότι οι προβλέψεις για το 2023 βασίζονται στην υπόθεση ότι δεν θα υπάρξει κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία και ότι κίνδυνοι, όπως ο πληθωρισμός, δεν έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Ο ΟΠΕΚ διατήρησε την πρόβλεψη για τη φετινή παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη στο 3,5% και προέβλεψε ανάπτυξη 3,2% το 2023.
Μετά την ανακοίνωση της έκθεσης, η τιμή του πετρελαίου συνέχισε την πτωτική του πορεία και κινείτο νωρίτερα κάτω από τα 103 δολάρια το βαρέλι.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ