
To World Shipping Council (WSC), το οποίο εκπροσωπεί τις liner εταιρείες, εκφράζει με ανακοίνωσή του τις ανησυχίες των μελών του για την καθυστέρηση από πλευράς Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναφορικά με την τελική θέση για το FuelEU Maritime.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, «οι liner εταιρείες δεσμεύονται για την απανθρακοποίηση της βιομηχανίας όσο το δυνατόν νωρίτερα και ήδη επενδύουν σε τεχνολογίες εναλλακτικών καυσίμων». Σημειώνεται επίσης ότι το FuelEU Maritime είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου η Ευρώπη να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους αλλά και για την πρόοδο της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
Το FuelEU Maritime παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για την υιοθέτηση και τη χρήση καυσίμων μηδενικών εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται επίσης ότι οι στόχοι απανθρακοποίησης της ναυτιλίας σε επίπεδο ΕΕ δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς τη «συνύπαρξη» του FuelEU Maritime με το EU ETS, τη Renewable Energy Directive (RED) και το Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR).
Για τη ναυτιλία, η Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ έχει τρεις βασικούς άξονες: i) την αύξηση της ζήτησης για καύσιμα που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ii) την παραγωγή και την προμήθεια ανανεώσιμης ενέργειας για την παραγωγή αυτών των καυσίμων και iii) την παροχή κινήτρων για τη στροφή από τα ορυκτά καύσιμα και τα καύσιμα υψηλής περιεκτικότητας σε αέρια θερμοκηπίου. Οι τριμερείς διαπραγματεύσεις, που εξετάζουν όλα αυτά μαζί, θα επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα για την Ευρώπη και για την απαλλαγή από τις ανθρακικές εκπομπές της ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ