
Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες απηύθυνε έκκληση σε κυβερνήσεις και εταιρείες για να συμμετάσχουν στη μάχη για τη διάσωση των ωκεανών που πεθαίνουν, δεσμεύοντας περισσότερα κεφάλαια ώστε να βοηθήσουν να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο οικονομικό μοντέλο για τη διαχείρισή τους.
Περίπου 7.000 άνθρωποι αναμένεται να συμμετάσχουν στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς που διεξάγεται στη Λισαβόνα, ανάμεσα στους οποίους αρχηγοί κρατών, επιστήμονες και μη κυβερνητικές οργανώσεις, που θα αξιολογήσουν την πρόοδο στην εφαρμογή μιας κατευθυντήριας οδηγίας για την προστασία της θαλάσσιας ζωής.
«Δυστυχώς θεωρήσαμε τους ωκεανούς δεδομένους και σήμερα βρισκόμαστε αντιμέτωποι μ’ αυτό που θα αποκαλούσα ‘κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τους ωκεανούς’», δήλωσε ο Γκουτέρες. «Πρέπει να αντιστρέψουμε αυτή την πορεία».
Ο Γκουτέρες δήλωσε πως χρειάζονται συμβιωτικά επιχειρηματικά μοντέλα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ωκεανούς να παράγουν περισσότερα τρόφιμα και περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια.
«Αυτό σημαίνει νέα επίπεδα μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης», τόνισε.
Οι ωκεανοί καλύπτουν περίπου το 70% της επιφάνειας του πλανήτη, παράγουν το 50% του οξυγόνου και απορροφούν το 25% του συνόλου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ωστόσο η κλιματική αλλαγή ωθεί τις θερμοκρασίες των ωκεανών σε επίπεδα ρεκόρ και τους καθιστά περισσότερο όξινους, δήλωσε ο Γκουτέρες, προσθέτοντας ότι περίπου οκτώ εκατομμύρια τόνοι πλαστικών απορριμμάτων εισέρχονται κάθε χρόνο στους ωκεανούς.
«Χωρίς αποφασιστική δράση, μέχρι το 2050 το βάρος των πλαστικών στους ωκεανούς μπορεί να είναι μεγαλύτερο απ’ αυτό όλων των ψαριών που ζουν σ’ αυτούς», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ.
Τον Μάρτιο, τα κράτη μέλη του ΟΗΕ απέτυχαν να συμφωνήσουν σε μια συνθήκη για την προστασία των ανοιχτών θαλασσών από την εκμετάλλευση.
Ο Πίτερ Τόμσον, ο Ειδικός Απεσταλμένος του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς, δήλωσε στο Ρόιτερς ότι είναι πεπεισμένος πως φέτος θα υπάρξει συναίνεση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ