
Η αμερικανική πολυεθνική ExxonMobil υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MoU) με τις εταιρείες Grieg Edge, North Ammonia και GreenH, προκειμένου να μελετήσουν από κοινού τις δυνατότητες παραγωγής και διάθεσης στην αγορά πράσινου υδρογόνου και αμμωνίας ως εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών εκπομπών, μέσω του τερματικού σταθμού Slagen της ExxonMobil στη Νορβηγία.
Η μελέτη θα εξετάσει τις δυνατότητες του εν λόγω τερματικού σταθμού να παράγει έως και 20.000 μετρικούς τόνους πράσινου υδρογόνου και να διανέμει έως και 100.000 μετρικούς τόνους πράσινης αμμωνίας ετησίως. Η παραγωγή του υδρογόνου θα γίνεται μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού, αξιοποιώντας υδροηλεκτρική ενέργεια, από την οποία τροφοδοτείται ο σταθμός.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει ότι το υδρογόνο θα καλύπτει το 10% των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών έως το 2050, κατέχοντας σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου των μηδενικών καθαρών ανθρακικών εκπομπών. Η νορβηγική κυβέρνηση έχει δημοσιεύσει έναν χάρτη πορείας για το υδρογόνο, ο οποίος περιλαμβάνει τη δημιουργία κόμβων παροχής καυσίμου υδρογόνου κατά μήκος των ακτών της Νορβηγίας. Ο τερματικός σταθμός Slagen βρίσκεται στην είσοδο του Oslofjord, από όπου περνούν περισσότερα από 10.000 πλοία ετησίως, προσφέροντας τη δυνατότητα εφοδιασμού των πλοίων με καύσιμο υδρογόνο απευθείας από τη μονάδα παραγωγής του.
Η ExxonMobil επικεντρώνεται στην εμπορευματοποίηση τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών και υποστηρίζει τις περιβαλλοντικές φιλοδοξίες της κοινωνίας, αξιοποιώντας τις δεξιότητες, τις γνώσεις και το μέγεθός της ως εταιρεία. Εκτός από την αξιολόγηση των δυνατοτήτων της αμμωνίας και του υδρογόνου ως εναλλακτικών καυσίμων, η ExxonMobil επιδιώκει την πραγματοποίηση στρατηγικών επενδύσεων σε τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα και σε βιοκαύσιμα, προκειμένου να συμβάλει στην απανθρακοποίηση κλάδων της παγκόσμιας οικονομίας που παραδοσιακά βασίζονται στη χρήση ορυκτών καυσίμων. Τέλος, η εταιρεία σχεδιάζει την κατασκευή μιας από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής υδρογόνου της Βόρειας Αμερικής, στο Μπέιταουν του Τέξας, ενώ παράλληλα εξετάζει και τη δυνατότητα κατασκευής μιας ακόμα παρόμοιας μονάδας στο Σαουθάμπτον του Ηνωμένου Βασιλείου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ