
Η αμερικανική πολυεθνική ExxonMobil υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MoU) με τις εταιρείες Grieg Edge, North Ammonia και GreenH, προκειμένου να μελετήσουν από κοινού τις δυνατότητες παραγωγής και διάθεσης στην αγορά πράσινου υδρογόνου και αμμωνίας ως εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών εκπομπών, μέσω του τερματικού σταθμού Slagen της ExxonMobil στη Νορβηγία.
Η μελέτη θα εξετάσει τις δυνατότητες του εν λόγω τερματικού σταθμού να παράγει έως και 20.000 μετρικούς τόνους πράσινου υδρογόνου και να διανέμει έως και 100.000 μετρικούς τόνους πράσινης αμμωνίας ετησίως. Η παραγωγή του υδρογόνου θα γίνεται μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού, αξιοποιώντας υδροηλεκτρική ενέργεια, από την οποία τροφοδοτείται ο σταθμός.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει ότι το υδρογόνο θα καλύπτει το 10% των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών έως το 2050, κατέχοντας σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου των μηδενικών καθαρών ανθρακικών εκπομπών. Η νορβηγική κυβέρνηση έχει δημοσιεύσει έναν χάρτη πορείας για το υδρογόνο, ο οποίος περιλαμβάνει τη δημιουργία κόμβων παροχής καυσίμου υδρογόνου κατά μήκος των ακτών της Νορβηγίας. Ο τερματικός σταθμός Slagen βρίσκεται στην είσοδο του Oslofjord, από όπου περνούν περισσότερα από 10.000 πλοία ετησίως, προσφέροντας τη δυνατότητα εφοδιασμού των πλοίων με καύσιμο υδρογόνο απευθείας από τη μονάδα παραγωγής του.
Η ExxonMobil επικεντρώνεται στην εμπορευματοποίηση τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών και υποστηρίζει τις περιβαλλοντικές φιλοδοξίες της κοινωνίας, αξιοποιώντας τις δεξιότητες, τις γνώσεις και το μέγεθός της ως εταιρεία. Εκτός από την αξιολόγηση των δυνατοτήτων της αμμωνίας και του υδρογόνου ως εναλλακτικών καυσίμων, η ExxonMobil επιδιώκει την πραγματοποίηση στρατηγικών επενδύσεων σε τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα και σε βιοκαύσιμα, προκειμένου να συμβάλει στην απανθρακοποίηση κλάδων της παγκόσμιας οικονομίας που παραδοσιακά βασίζονται στη χρήση ορυκτών καυσίμων. Τέλος, η εταιρεία σχεδιάζει την κατασκευή μιας από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής υδρογόνου της Βόρειας Αμερικής, στο Μπέιταουν του Τέξας, ενώ παράλληλα εξετάζει και τη δυνατότητα κατασκευής μιας ακόμα παρόμοιας μονάδας στο Σαουθάμπτον του Ηνωμένου Βασιλείου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ