
Η αμερικανική πολυεθνική ExxonMobil υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MoU) με τις εταιρείες Grieg Edge, North Ammonia και GreenH, προκειμένου να μελετήσουν από κοινού τις δυνατότητες παραγωγής και διάθεσης στην αγορά πράσινου υδρογόνου και αμμωνίας ως εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών εκπομπών, μέσω του τερματικού σταθμού Slagen της ExxonMobil στη Νορβηγία.
Η μελέτη θα εξετάσει τις δυνατότητες του εν λόγω τερματικού σταθμού να παράγει έως και 20.000 μετρικούς τόνους πράσινου υδρογόνου και να διανέμει έως και 100.000 μετρικούς τόνους πράσινης αμμωνίας ετησίως. Η παραγωγή του υδρογόνου θα γίνεται μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού, αξιοποιώντας υδροηλεκτρική ενέργεια, από την οποία τροφοδοτείται ο σταθμός.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει ότι το υδρογόνο θα καλύπτει το 10% των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών έως το 2050, κατέχοντας σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου των μηδενικών καθαρών ανθρακικών εκπομπών. Η νορβηγική κυβέρνηση έχει δημοσιεύσει έναν χάρτη πορείας για το υδρογόνο, ο οποίος περιλαμβάνει τη δημιουργία κόμβων παροχής καυσίμου υδρογόνου κατά μήκος των ακτών της Νορβηγίας. Ο τερματικός σταθμός Slagen βρίσκεται στην είσοδο του Oslofjord, από όπου περνούν περισσότερα από 10.000 πλοία ετησίως, προσφέροντας τη δυνατότητα εφοδιασμού των πλοίων με καύσιμο υδρογόνο απευθείας από τη μονάδα παραγωγής του.
Η ExxonMobil επικεντρώνεται στην εμπορευματοποίηση τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών και υποστηρίζει τις περιβαλλοντικές φιλοδοξίες της κοινωνίας, αξιοποιώντας τις δεξιότητες, τις γνώσεις και το μέγεθός της ως εταιρεία. Εκτός από την αξιολόγηση των δυνατοτήτων της αμμωνίας και του υδρογόνου ως εναλλακτικών καυσίμων, η ExxonMobil επιδιώκει την πραγματοποίηση στρατηγικών επενδύσεων σε τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα και σε βιοκαύσιμα, προκειμένου να συμβάλει στην απανθρακοποίηση κλάδων της παγκόσμιας οικονομίας που παραδοσιακά βασίζονται στη χρήση ορυκτών καυσίμων. Τέλος, η εταιρεία σχεδιάζει την κατασκευή μιας από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής υδρογόνου της Βόρειας Αμερικής, στο Μπέιταουν του Τέξας, ενώ παράλληλα εξετάζει και τη δυνατότητα κατασκευής μιας ακόμα παρόμοιας μονάδας στο Σαουθάμπτον του Ηνωμένου Βασιλείου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ