Το τοπίο γύρω από τις ναυλαγορές

Το τοπίο γύρω από τις ναυλαγορές

222
Το τοπίο γύρω από τις ναυλαγορές

Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναυλαγορές εντός του Ιούνιου, με τα σημάδια στην αγορά των δεξαμενόπλοιων να διαφαίνονται θετικά και εκείνα στην αγορά των bulk carriers να υποδηλώνουν μια τάση διόρθωσης. Σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία (20-24/6) έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, o δείκτης ClarkSea που λαμβάνει υπόψη τις επικρατούσες συνθήκες στις ναυλαγορές παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση στα $42.099/ημέρα.

Η γενικότερη εικόνα στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων είναι θετική, με τους ναύλους να καταγράφουν μερική άνοδο για τα VLCCs, παρότι τα κέρδη για VLCCs που δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers και δεν ανήκουν στην κατηγορία “eco” παρέμειναν υπό του μηδενός.

Από την άλλη, στη ναυλαγορά των clean tankers, τα μικρότερα μεγέθη ξεχωρίζουν: ο μέσος όρος των κερδών στη spot αγορά για ένα Handy κατέγραψε άνοδο 11% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $84.385/ημέρα.

Την ίδια ώρα, βάσει της Clarksons, διόρθωση σημειώθηκε στη ναυλαγορά των bulk carriers, όπου τα κέρδη στη spot αγορά για τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους κατέγραψαν πτώση, γεγονός που επίδρασε αρνητικά στις εκτιμήσεις για το μέλλον. Ενδεικτικά, τα κατευθυντήρια επίπεδα ναύλων σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης διάρκειας ενός έτους για Capesize που δεν είναι εξοπλισμένο με scrubber σημείωσαν πτώση 15% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $23.375/ημέρα.

Παράλληλα, πτώση σημειώθηκε στη δραστηριότητα στην αγορά χρονοναύλωσεων των containerships. Όμως, το γεγονός αυτό δεν ήταν αρκετό προκειμένου να ωθήσει τους ναύλους σε πτώση λόγω της σημαντικής έλλειψης τονάζ. Σύμφωνα με την Clarksons, στις 23 Ιουνίου το 36,4% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας containerships βρισκόταν σε λιμένες ανά τον κόσμο.

Πτωτικές ήταν οι τάσεις που κατεγράφησαν στη ναυλαγορά των gas carriers. Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη στη spot αγορά στο route από τον Αραβικό Κόλπο στην Ιαπωνία σημείωσαν πτώση 7% και ανήλθαν σε $38.686/ημέρα. Όσον αφορά τους ναύλους των LNGCs, ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σημείωσαν πτώση 21% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $61.000/ημέρα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.