
Οι απολαβές των ναυτικών αναμένεται να αυξηθούν, με δεδομένη την ανισορροπία προσφοράς/ζήτησης αξιωματικών στα πλοία του παγκόσμιου στόλου, εκτιμά με νέο report η Drewry. Η σταθερή αύξηση του στόλου θα οδηγήσει σε έλλειμμα αξιωματικών που θα στελεχώσουν τα πλοία έως το 2027, σημειώνει η Drewry.
Επί του παρόντος, το έλλειμμα αξιωματικών εκτιμάται στο 5%, αριθμός ο οποίος είναι διαχειρίσιμος, ωστόσο ο κίνδυνος να διογκωθεί το πρόβλημα παραμένει μεγάλος λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Με ορίζοντα το 2027, η Drewry αναφέρει ότι το χάσμα προσφοράς και ζήτησης αξιωματικών θα ανέλθει στο 8% επί του παγκόσμιου pool αξιωματικών. Tην ίδια ώρα, και ο ρυθμός προσφοράς κατώτερων πληρωμάτων επιβραδύνεται, ωστόσο δεν φαίνεται να αποτελεί καίριο πλήγμα για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
«Η εκπαίδευση και η διατήρηση ποιοτικών αξιωματικών με εμπειρία σε σύγχρονα πλοία πιθανώς να είναι το πρώτο σημείο πίεσης στην περιορισμένη προσφορά», τονίζει ο Rhett Harris, Head of Manning Research της Drewry, και συνεχίζει: «Οι εργοδότες πρέπει να διασφαλίσουν ότι μια καριέρα στη θάλασσα αποτελεί ελκυστική επιλογή για φιλόδοξους και καλά εκπαιδευμένους ανθρώπους».
Οι παγκόσμιες τιμές καταναλωτή αναμένεται να αυξηθούν άνω του 7% φέτος, πριν υποχωρήσουν στο 3% για την υπό εξέταση περίοδο προς το 2027. Υπό το πρίσμα αυτό, οι απολαβές των ναυτικών εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,5% κάθε έτος κατά μέσο όρο από το 1,5% φέτος. Ωστόσο, όπως υποστηρίζει η Drewry, θα καταγραφεί μεγάλη μεταβλητότητα αναλόγως του βαθμού, της εθνικότητας και του τύπου πλοίου.
«Η αύξηση των manning costs οδηγείται από τις μακροοικονομικές πληθωριστικές πιέσεις και την αυξημένη έλλειψη ναυτικών», σχολιάζει ο Rhett Harris. «Σε συνδυασμό με τα αυξημένα κόστη ασφάλισης και αυτά των εφοδιαστικών αλυσίδων, οι πιέσεις αυτές θα αυξήσουν περαιτέρω τα λειτουργικά κόστη των πλοίων μεσοπρόθεσμα», καταλήγει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ