
Οι απολαβές των ναυτικών αναμένεται να αυξηθούν, με δεδομένη την ανισορροπία προσφοράς/ζήτησης αξιωματικών στα πλοία του παγκόσμιου στόλου, εκτιμά με νέο report η Drewry. Η σταθερή αύξηση του στόλου θα οδηγήσει σε έλλειμμα αξιωματικών που θα στελεχώσουν τα πλοία έως το 2027, σημειώνει η Drewry.
Επί του παρόντος, το έλλειμμα αξιωματικών εκτιμάται στο 5%, αριθμός ο οποίος είναι διαχειρίσιμος, ωστόσο ο κίνδυνος να διογκωθεί το πρόβλημα παραμένει μεγάλος λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Με ορίζοντα το 2027, η Drewry αναφέρει ότι το χάσμα προσφοράς και ζήτησης αξιωματικών θα ανέλθει στο 8% επί του παγκόσμιου pool αξιωματικών. Tην ίδια ώρα, και ο ρυθμός προσφοράς κατώτερων πληρωμάτων επιβραδύνεται, ωστόσο δεν φαίνεται να αποτελεί καίριο πλήγμα για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
«Η εκπαίδευση και η διατήρηση ποιοτικών αξιωματικών με εμπειρία σε σύγχρονα πλοία πιθανώς να είναι το πρώτο σημείο πίεσης στην περιορισμένη προσφορά», τονίζει ο Rhett Harris, Head of Manning Research της Drewry, και συνεχίζει: «Οι εργοδότες πρέπει να διασφαλίσουν ότι μια καριέρα στη θάλασσα αποτελεί ελκυστική επιλογή για φιλόδοξους και καλά εκπαιδευμένους ανθρώπους».
Οι παγκόσμιες τιμές καταναλωτή αναμένεται να αυξηθούν άνω του 7% φέτος, πριν υποχωρήσουν στο 3% για την υπό εξέταση περίοδο προς το 2027. Υπό το πρίσμα αυτό, οι απολαβές των ναυτικών εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,5% κάθε έτος κατά μέσο όρο από το 1,5% φέτος. Ωστόσο, όπως υποστηρίζει η Drewry, θα καταγραφεί μεγάλη μεταβλητότητα αναλόγως του βαθμού, της εθνικότητας και του τύπου πλοίου.
«Η αύξηση των manning costs οδηγείται από τις μακροοικονομικές πληθωριστικές πιέσεις και την αυξημένη έλλειψη ναυτικών», σχολιάζει ο Rhett Harris. «Σε συνδυασμό με τα αυξημένα κόστη ασφάλισης και αυτά των εφοδιαστικών αλυσίδων, οι πιέσεις αυτές θα αυξήσουν περαιτέρω τα λειτουργικά κόστη των πλοίων μεσοπρόθεσμα», καταλήγει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ