
Και ενώ οι ανησυχίες για επισιτιστική κρίση κορυφώνονται λόγω της συνέχισης του πολέμου στην Ουκρανία, νέοι αλλά και παραδοσιακοί προμηθευτές σιτηρών αναδύονται στην προσπάθεια ο κίνδυνος αυτός να μετριαστεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Αργεντίνος πρόεδρος Alberto Fernández διαμήνυσε ότι η χώρα του μπορούσε να αξιοποιήσει την ευκαιρία να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση για σιτάρι και ενώ οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα διεθνώς. Βέβαια, οι φιλοδοξίες Fernández δύνανται να αντιμετωπίσουν σωρεία προκλήσεων.
«Διαφαίνεται ότι η ευκαιρία της Αργεντινής να γεφυρώσει το κενό που αφήνει η Ουκρανία απομακρύνεται, καθώς οι εξαγωγικές ποσοστώσεις έχουν μειωθεί κατά 31% και οι συγκομιδές σιταριού για το 2022/2023 αναμένονται στα χαμηλότερα επίπεδα τα τελευταία δώδεκα χρόνια», αναφέρει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO Niels Rasmussen.
H Αργεντινή ήταν ο έκτος μεγαλύτερος εξαγωγέας σιταριού το 2021, αντιπροσωπεύοντας το 7,2% του παγκόσμιου όγκου εξαγωγών. Τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2022, η χώρα της Λατινικής Αμερικής εξήγαγε 9,5 εκατ. τόνους σιταριού, όταν την περίοδο 2021/2022 κατεγράφη ρεκόρ. Τον Μάρτιο του 2022, η κυβέρνηση της Αργεντινής έθεσε ποσόστωση εξαγωγών στους 10 εκατ. τόνους για την εμπορική περίοδο 2022/2023, προκειμένου να σταθεροποιηθούν οι εγχώριες τιμές και να περιοριστεί ο πληθωρισμός.
Ο κ. Rasmussen αναφέρει επίσης ότι, στο καλύτερο σενάριο, οι εξαγωγές σιταριού της Αργεντινής θα υποχωρήσουν στους 6,4 εκατ. τόνους το 2022/2023. Παράλληλα, οι πολύ υψηλές τιμές λιπασμάτων σε συνδυασμό με την αδυναμία εξαγωγής σε άλλες αγορές λόγω υψηλού κόστους μεταφοράς αναγκάζουν τους γεωργούς να στραφούν σε άλλες καλλιέργειες.
Βραζιλία και Ινδονησία αποτελούν τους κορυφαίους εισαγωγείς σιταριού της Αργεντινής. Ενδεχόμενη πτώση των εξαγωγών από τη χώρα της Νότιας Αμερικής θα προσθέσει μία ακόμα πίεση στην παγκόσμια έλλειψη σιταριού η οποία καταγράφεται στις αγορές, καταλήγει η ανάλυση της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ