Οι ναυλαγορές σε ρυθμούς ανόδου

Οι ναυλαγορές σε ρυθμούς ανόδου

353
Οι ναυλαγορές σε ρυθμούς ανόδου

Αυξητικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται στις ναυλαγορές, με τα bulk carriers και τα tankers να οδηγούν την ανοδική πορεία. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο σχετικός δείκτης των ναυλαγορών ClarkSea κατέγραψε άνοδο 5% την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 17 Ιουνίου και διαμορφώθηκε στα $41.909/ημέρα.

Ειδικότερα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για ένα Capesize πλοίο στη spot αγορά σημείωσε άνοδο 40% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $15.219, ενώ ο μέσος όρος των κερδών στη spot αγορά για ένα Panamax πλοίο διαμορφώθηκε στα $22.055/ημέρα, έχοντας καταγράψει άνοδο 10%.

Παράλληλα, αυξητικές είναι οι τάσεις και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, με επίκεντρο τα MR clean tankers: ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για τα MR clean tankers κατέγραψε αύξηση 17% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $44.366. Στην αγορά των dirty, τα κέρδη των Suezmax δεξαμενόπλοιων σημείωσαν άνοδο 76%, στα $24.124/ημέρα, ενώ τα κέρδη ενός VLCC που δεν φέρει scrubber παρέμειναν κάτω από το μηδέν.

Ωστόσο, στην αγορά των gas carriers, οι τάσεις ήταν πτωτικές. Στα VLGCs οι ναύλοι υποχώρησαν περαιτέρω, με τον μέσο όρο των κερδών στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα να σημειώνουν πτώση 37% σε εβδομαδιαία βάση και να διαμορφώνονται στα $28.356/ημέρα. Στα LNG carriers, o μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σημείωσε πτώση 21% σε εβδομαδιαία βάση και ανήλθε σε $76.750/ημέρα.

Τέλος, οι συνθήκες στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships, και δη των feeders, παραμένουν εξαιρετικές.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.