
Σε κατάσταση εγρήγορσης βρίσκονται φορείς και επιχειρήσεις του χώρου της ενέργειας, ύστερα από την ενημέρωση ότι από σήμερα και έως τις 27 Ιουνίου θα διακοπούν οι ροές φυσικού αερίου από την ρωσική Gazprom προς την Ελλάδα.
Πληροφορίες από την ενεργειακή αγορά αναφέρουν ότι η διακοπή δεν είναι αιφνίδια αλλά υπήρξε προηγούμενη ενημέρωση και χρονικό περιθώριο για να διασφαλιστεί η τροφοδοσία της χώρας με υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας.
Δεδομένου, ωστόσο, ότι η Gazprom έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε μείωση της ροής ή σε πλήρη διακοπή της τροφοδοσίας ευρωπαϊκών χωρών, ύστερα από την εισβολή στην Ουκρανία, δημιουργεί εύλογη ανησυχία. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι τα σενάρια που έχουν τεθεί στο τραπέζι ήδη από την αρχή της κρίσης περιλαμβάνουν και το ενδεχόμενο πλήρους διακοπής της ροής ρωσικού φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από αρμόδιες πηγές, η εβδομαδιαία διακοπή που ξεκινά σήμερα (Τρίτη 21/6), οφείλεται στην ετήσια προγραμματισμένη συντήρηση του Turk Stream και δεν αναμένεται να επηρεάσει την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η τροφοδοσία της χώρας θα συνεχιστεί μέσω των υπόλοιπων συμβάσεων αερίων αγωγού (κυρίως μέσω του αγωγού ΤΑΡ) και με υγροποιημένο φυσικό αέριο από τη Ρεβυθούσα όπου έχει ληφθεί μέριμνα να υπάρχουν υψηλά αποθέματα.
Πέραν αυτών οι γραμμές άμυνας της χώρας που μπορούν να υποκαταστήσουν την ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο, περιλαμβάνουν την μεγιστοποίηση συμμετοχής των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ αλλά και τη χρήση πετρελαίου ντήζελ αντί για φυσικό αέριο στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, ισχύος 1,7 γιγαβάτ που έχουν δυνατότητα λειτουργίας με εναλλακτικό καύσιμο.
Εξάλλου τον επόμενο μήνα αναμένεται η νέα πλωτή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα που αυξάνει τη χωρητικότητα αποθήκευσης του σταθμού, σε περισσότερα από 380.000 κυβικά μέτρα (από 225.000 που είναι τώρα). Η προσθήκη της δεξαμενής αυξάνει επίσης την ευελιξία της αλυσίδας εφοδιασμού με ΥΦΑ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ