
Ανοδική πορεία κατέγραψαν οι ναύλοι των product tankers και LNG carriers την εβδομάδα των Ποσειδωνίων (6-10 Ιουνίου), ενώ πτώσεις κατεγράφησαν στις ναυλαγορές των bulk carriers και των crude tankers. Οι τελευταίες εξελίξεις στους ναύλους ώθησαν τον σχετικό δείκτη της Clarksons, ClarkSea, σε εβδομαδιαία πτώση 3%, με τον δείκτη να διαμορφώνεται στα $40.087/ημέρα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι ναύλοι των bulk carriers σημείωσαν πτώση λόγω της υψηλής συγκέντρωσης τονάζ σε σημαντικές περιοχές. Ακόμη, η αύξηση των τιμών των καυσίμων περιόρισε περαιτέρω την κερδοφορία: ο σταθμισμένος μέσος όρος των ημερήσιων κερδών ενός bulk carrier κατέγραψε πτώση 13% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $22.673, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον Φεβρουάριο.
Οριακή πτώση σημειώθηκε και στους ναύλους των feeder containerships μεταφορικής ικανότητας 1.000 TEUs σε συμβόλαια με ορίζοντα 6-12 μήνες. Οι ναύλοι σημείωσαν πτώση 1% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $35.750/ημέρα. Μείωση σημείωσαν τα κέρδη στη spot αγορά των VLGCs, ίση με 19% με τα ημερήσια κέρδη να διαμορφώνονται στα $44.724. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Suezmax tankers κατέγραψε πτώση 19% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $13.675/ημέρα.
Ωστόσο, η εικόνα στα product tankers ήταν διαφορετική. Ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των MR tankers σημείωσε άνοδο 16% και διαμορφώθηκε στα $37.985. Θετική παραμένει η εικόνα και στη ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι στη spot αγορά για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. ανήλθαν σε $97.500/ημέρα, καταγράφοντας νέο ρεκόρ για το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ