
Ανοδική πορεία κατέγραψαν οι ναύλοι των product tankers και LNG carriers την εβδομάδα των Ποσειδωνίων (6-10 Ιουνίου), ενώ πτώσεις κατεγράφησαν στις ναυλαγορές των bulk carriers και των crude tankers. Οι τελευταίες εξελίξεις στους ναύλους ώθησαν τον σχετικό δείκτη της Clarksons, ClarkSea, σε εβδομαδιαία πτώση 3%, με τον δείκτη να διαμορφώνεται στα $40.087/ημέρα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι ναύλοι των bulk carriers σημείωσαν πτώση λόγω της υψηλής συγκέντρωσης τονάζ σε σημαντικές περιοχές. Ακόμη, η αύξηση των τιμών των καυσίμων περιόρισε περαιτέρω την κερδοφορία: ο σταθμισμένος μέσος όρος των ημερήσιων κερδών ενός bulk carrier κατέγραψε πτώση 13% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $22.673, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον Φεβρουάριο.
Οριακή πτώση σημειώθηκε και στους ναύλους των feeder containerships μεταφορικής ικανότητας 1.000 TEUs σε συμβόλαια με ορίζοντα 6-12 μήνες. Οι ναύλοι σημείωσαν πτώση 1% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $35.750/ημέρα. Μείωση σημείωσαν τα κέρδη στη spot αγορά των VLGCs, ίση με 19% με τα ημερήσια κέρδη να διαμορφώνονται στα $44.724. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Suezmax tankers κατέγραψε πτώση 19% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $13.675/ημέρα.
Ωστόσο, η εικόνα στα product tankers ήταν διαφορετική. Ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των MR tankers σημείωσε άνοδο 16% και διαμορφώθηκε στα $37.985. Θετική παραμένει η εικόνα και στη ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι στη spot αγορά για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. ανήλθαν σε $97.500/ημέρα, καταγράφοντας νέο ρεκόρ για το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ