
Ανοδική πορεία κατέγραψαν οι ναύλοι των product tankers και LNG carriers την εβδομάδα των Ποσειδωνίων (6-10 Ιουνίου), ενώ πτώσεις κατεγράφησαν στις ναυλαγορές των bulk carriers και των crude tankers. Οι τελευταίες εξελίξεις στους ναύλους ώθησαν τον σχετικό δείκτη της Clarksons, ClarkSea, σε εβδομαδιαία πτώση 3%, με τον δείκτη να διαμορφώνεται στα $40.087/ημέρα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι ναύλοι των bulk carriers σημείωσαν πτώση λόγω της υψηλής συγκέντρωσης τονάζ σε σημαντικές περιοχές. Ακόμη, η αύξηση των τιμών των καυσίμων περιόρισε περαιτέρω την κερδοφορία: ο σταθμισμένος μέσος όρος των ημερήσιων κερδών ενός bulk carrier κατέγραψε πτώση 13% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $22.673, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον Φεβρουάριο.
Οριακή πτώση σημειώθηκε και στους ναύλους των feeder containerships μεταφορικής ικανότητας 1.000 TEUs σε συμβόλαια με ορίζοντα 6-12 μήνες. Οι ναύλοι σημείωσαν πτώση 1% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $35.750/ημέρα. Μείωση σημείωσαν τα κέρδη στη spot αγορά των VLGCs, ίση με 19% με τα ημερήσια κέρδη να διαμορφώνονται στα $44.724. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Suezmax tankers κατέγραψε πτώση 19% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $13.675/ημέρα.
Ωστόσο, η εικόνα στα product tankers ήταν διαφορετική. Ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των MR tankers σημείωσε άνοδο 16% και διαμορφώθηκε στα $37.985. Θετική παραμένει η εικόνα και στη ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι στη spot αγορά για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. ανήλθαν σε $97.500/ημέρα, καταγράφοντας νέο ρεκόρ για το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ