
Ο νηογνώμονας DNV χορήγησε στον νορβηγικό πάροχο τεχνολογίας HAV Group ASA μια προκαταρκτική έγκριση για ένα καινοτόμο ενεργειακό σύστημα που βασίζεται στην κατανάλωση καυσίμου υδρογόνου.
Το εν λόγω σύστημα το οποίο λειτουργεί χρησιμοποιώντας υγροποιημένο υδρογόνο και κυψέλες καυσίμου σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος FreeCO2ast το οποίο αυτή την περίοδο ασχολείται με την ανάπτυξη ενός υψηλής χωρητικότητας ενεργειακού συστήματος κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου το οποίο προορίζεται για δύο επιβατηγά πλοία της νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας Havila Kystruten. Η προκαταρκτική έγκριση που εξέδωσε ο DNV σημαίνει πως ο όμιλος HAV μπορεί πλέον να εισέλθει στο τελικό στάδιο του σχεδιασμού του συστήματος, όντας παράλληλα ένα βήμα πιο κοντά στην εμπορευματοποίηση του.
Το πράσινο υδρογόνο θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, τόσο όσον αφορά τις δυνατότητες χρήσης του για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων όσο και για την δυνατότητα απευθείας χρήσης του ως καύσιμο πλοίων. Ωστόσο, οι μοναδικές ιδιότητες του υδρογόνου το καθιστούν ένα πολύπλοκο καύσιμο και η έλλειψη σχετικών κανονισμών σημαίνει ότι οι εταιρείες που επιθυμούν να αξιοποιήσουν το υδρογόνο ως καύσιμο πρέπει να ακολουθήσουν τις οδηγίες εναλλακτικού σχεδιασμού του ΙΜΟ (MSC.1/Circ.1455).
Οι εμπειρογνώμονες του DNV υποστήριξαν τον όμιλο HAV κατά την υλοποίηση της μελέτης αναγνώρισης κινδύνων (HAZID) και της ποσοτικής ανάλυσης κινδύνων (QRA) για κάθε πτυχή του συστήματος καυσίμου υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενών αποθήκευσης, της διαδικασίας ανεφοδιασμού του καυσίμου, του συστήματος παροχής καυσίμου καθώς και άλλων βοηθητικών συστημάτων που συνδέονται με το σύστημα υδρογόνου του πλοίου.
Φωτό: DNV
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ