
Ο νηογνώμονας DNV χορήγησε στον νορβηγικό πάροχο τεχνολογίας HAV Group ASA μια προκαταρκτική έγκριση για ένα καινοτόμο ενεργειακό σύστημα που βασίζεται στην κατανάλωση καυσίμου υδρογόνου.
Το εν λόγω σύστημα το οποίο λειτουργεί χρησιμοποιώντας υγροποιημένο υδρογόνο και κυψέλες καυσίμου σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος FreeCO2ast το οποίο αυτή την περίοδο ασχολείται με την ανάπτυξη ενός υψηλής χωρητικότητας ενεργειακού συστήματος κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου το οποίο προορίζεται για δύο επιβατηγά πλοία της νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας Havila Kystruten. Η προκαταρκτική έγκριση που εξέδωσε ο DNV σημαίνει πως ο όμιλος HAV μπορεί πλέον να εισέλθει στο τελικό στάδιο του σχεδιασμού του συστήματος, όντας παράλληλα ένα βήμα πιο κοντά στην εμπορευματοποίηση του.
Το πράσινο υδρογόνο θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, τόσο όσον αφορά τις δυνατότητες χρήσης του για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων όσο και για την δυνατότητα απευθείας χρήσης του ως καύσιμο πλοίων. Ωστόσο, οι μοναδικές ιδιότητες του υδρογόνου το καθιστούν ένα πολύπλοκο καύσιμο και η έλλειψη σχετικών κανονισμών σημαίνει ότι οι εταιρείες που επιθυμούν να αξιοποιήσουν το υδρογόνο ως καύσιμο πρέπει να ακολουθήσουν τις οδηγίες εναλλακτικού σχεδιασμού του ΙΜΟ (MSC.1/Circ.1455).
Οι εμπειρογνώμονες του DNV υποστήριξαν τον όμιλο HAV κατά την υλοποίηση της μελέτης αναγνώρισης κινδύνων (HAZID) και της ποσοτικής ανάλυσης κινδύνων (QRA) για κάθε πτυχή του συστήματος καυσίμου υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενών αποθήκευσης, της διαδικασίας ανεφοδιασμού του καυσίμου, του συστήματος παροχής καυσίμου καθώς και άλλων βοηθητικών συστημάτων που συνδέονται με το σύστημα υδρογόνου του πλοίου.
Φωτό: DNV
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ