
Εν μέσω της επιθυμίας της Ευρώπης να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό πετρέλαιο, οι ροές από λοιπές «αφετηρίες» συνεχίζουν να αυξάνονται, καταδεικνύοντας τη σταδιακή αναδιαμόρφωση του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Signal, οι ροές πετρελαίου από τη Νορβηγία προς την Ευρώπη έχουν καταγράψει άνοδο την περίοδο Φεβρουαρίου-Απριλίου. Διαφαίνεται συνεπώς ότι η Νορβηγία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον «αγώνα» αντικατάστασης των ρωσικών ροών πετρελαίου τους ερχόμενους μήνες.
Ωστόσο, στην Ολλανδία, και δη στην ευρύτερη περιοχή του Ρότερνταμ, υπάρχουν πληθώρα διυλιστηρίων τα οποία εξαρτώνται σημαντικά από τις ρωσικές ροές. Προκειμένου να καλυφθεί το «κενό» της Ρωσίας, πέραν του ρόλου που δύναται να διαδραματίσει η Νορβηγία, σημαντικός θεωρείται και εκείνος των ΗΠΑ αλλά και της Νιγηρίας, καθώς και, δυνητικά, χωρών της Μέσης Ανατολής.
Παράλληλα, το ρωσικό πετρέλαιο δεν είναι εξίσου ανεπιθύμητο στην Ασία. Όπως σημειώνει η Signal, από τον Φεβρουάριο οι αγορές ρωσικού πετρελαίου από ασιατικές χώρες έχουν αυξηθεί. Κίνα, Κορέα και Ινδία αναδύονται ως κορυφαίες χώρες εισαγωγής ρωσικού πετρελαίου, με ποσοστά 53%, 27% και 10% αντίστοιχα επί των συνολικών εξαγωγών της Ρωσίας.
Κίνα και Ινδία αναμένεται να συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο ως προορισμοί ρωσικού πετρελαίου, καθώς οι χαμηλές τιμές του εμπορεύματος έναντι εκείνων στις διεθνείς αγορές συνιστούν ισχυρό θέλγητρο, ειδικά για τους Ινδούς αγοραστές.
Πάντως, η Νότια Κορέα φαίνεται να προσβλέπει σε μείωση των εισαγωγών της ρωσικού μαύρου χρυσού, παρά το γεγονός ότι επί του παρόντος το ρωσικό πετρέλαιο συνεχίζει να κυριαρχεί στις νοτιοκορεατικές αγορές. Παρόμοιες βλέψεις φαίνεται πως έχει και η Ιαπωνία, η οποία έχει εκκινήσει τον περιορισμό των ποσοτήτων ρωσικού αργού. Άλλωστε, η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου κρατά εξίσου σκληρή στάση με τους Δυτικούς συμμάχους της ενάντια στη Ρωσία, στη σκιά της εισβολής της δεύτερης στην Ουκρανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ