Καθυστερήσεις πλοίων στα λιμάνια: Όλα τα δεδομένα

Καθυστερήσεις πλοίων στα λιμάνια: Όλα τα δεδομένα

137
Καθυστερήσεις πλοίων στα λιμάνια: Όλα τα δεδομένα
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σημάδια βελτίωσης δείχνουν οι καθυστερήσεις και οι συμφορήσεις πλοίων στα διεθνή λιμάνια, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάλυση της Sea Intelligence, ωστόσο η κατάσταση δεν έχει επιστρέψει ακόμη στην κανονικότητα.

Το ποσοστό των πλοίων που δεν είναι διαθέσιμα λόγω των ανισορροπιών στις εφοδιαστικές αλυσίδες πλέον κινείται στο 10,5% έναντι 13,8% τον περασμένο Ιανουάριο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα 3,3% του παγκόσμιου στόλου επέστρεψε στην «ενεργό δράση» μεταξύ Ιανουαρίου-Απριλίου. Βάσει σχετικού δείκτη που έχει αναπτύξει η Sea Intelligence, καταγράφεται αισθητή βελτίωση στα λιμάνια της Ευρώπης, με τη μείωση της συμφόρησης να είναι εμφανής, μην αγγίζοντας ωστόσο τα επίπεδα προ πανδημίας. Σε επίπεδο λιμένων, βελτιωμένη είναι η εικόνα σε Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα, ενώ από την άλλη Αμβούργο και Ρότερνταμ δεν δείχνουν ιδιαίτερα σημάδια «αποσυμπίεσης».

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα του Global Liner Performance (GLP) report της Sea Intelligence, το οποίο λαμβάνει υπόψη δεδομένα για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος 60+ liner εταιρειών σε 34 τακτικές γραμμές. H αξιοπιστία των μεταφορέων σε ό,τι αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματος προσέλευσης σε ένα λιμάνι μειώθηκε κατά 1,3% τον περασμένο Απρίλιο έναντι του Μαρτίου και κατά 4,7% σε ετήσια βάση. Συνεπώς, το επίπεδο αξιοπιστίας των liner εταιρειών για τις έγκαιρες αφίξεις πλοίων τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2022 κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2021. Για τις αφίξεις πλοίων που δεν ήταν έγκαιρες, ο μέσος όρος καθυστέρησης μειώθηκε στις 6,41 ημέρες τον περασμένο Απρίλιο και είναι η πρώτη φορά μετά τον Αύγουστο του 2021 που ο εν λόγω αριθμός υποχώρησε κάτω από τις 7 ημέρες. Η Maersk αποτέλεσε τον πιο «αξιόπιστο» μεταφορέα, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα κατά 47,5%, ενώ ακολούθησε η Hamburg Sud.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.