
Σημάδια βελτίωσης δείχνουν οι καθυστερήσεις και οι συμφορήσεις πλοίων στα διεθνή λιμάνια, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάλυση της Sea Intelligence, ωστόσο η κατάσταση δεν έχει επιστρέψει ακόμη στην κανονικότητα.
Το ποσοστό των πλοίων που δεν είναι διαθέσιμα λόγω των ανισορροπιών στις εφοδιαστικές αλυσίδες πλέον κινείται στο 10,5% έναντι 13,8% τον περασμένο Ιανουάριο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα 3,3% του παγκόσμιου στόλου επέστρεψε στην «ενεργό δράση» μεταξύ Ιανουαρίου-Απριλίου. Βάσει σχετικού δείκτη που έχει αναπτύξει η Sea Intelligence, καταγράφεται αισθητή βελτίωση στα λιμάνια της Ευρώπης, με τη μείωση της συμφόρησης να είναι εμφανής, μην αγγίζοντας ωστόσο τα επίπεδα προ πανδημίας. Σε επίπεδο λιμένων, βελτιωμένη είναι η εικόνα σε Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα, ενώ από την άλλη Αμβούργο και Ρότερνταμ δεν δείχνουν ιδιαίτερα σημάδια «αποσυμπίεσης».
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα του Global Liner Performance (GLP) report της Sea Intelligence, το οποίο λαμβάνει υπόψη δεδομένα για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος 60+ liner εταιρειών σε 34 τακτικές γραμμές. H αξιοπιστία των μεταφορέων σε ό,τι αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματος προσέλευσης σε ένα λιμάνι μειώθηκε κατά 1,3% τον περασμένο Απρίλιο έναντι του Μαρτίου και κατά 4,7% σε ετήσια βάση. Συνεπώς, το επίπεδο αξιοπιστίας των liner εταιρειών για τις έγκαιρες αφίξεις πλοίων τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2022 κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2021. Για τις αφίξεις πλοίων που δεν ήταν έγκαιρες, ο μέσος όρος καθυστέρησης μειώθηκε στις 6,41 ημέρες τον περασμένο Απρίλιο και είναι η πρώτη φορά μετά τον Αύγουστο του 2021 που ο εν λόγω αριθμός υποχώρησε κάτω από τις 7 ημέρες. Η Maersk αποτέλεσε τον πιο «αξιόπιστο» μεταφορέα, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα κατά 47,5%, ενώ ακολούθησε η Hamburg Sud.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ