
Η έκρυθμη πολιτική κατάσταση στη Σρι Λάνκα έχει ως απόρροια εταιρείες της liner ναυτιλίας, να παρεκκλίνουν του ταξιδιού τους προς ινδικά λιμάνια αντί να προσεγγίζουν το λιμάνι του Κολόμπο.
Πολιτικές αναταράξεις σε συνδυασμό με την έλλειψη καυσίμων και τον κοινωνικό αναβρασμό στη Σρι Λάνκα οδηγούν σε μείωση των διαθέσιμων φορτηγών προς μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ του λιμένα του Κολόμπο και της ενδοχώρας, σημειώνουν κύκλοι της αγοράς. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί ουσιαστικά παραλύει τις εγχώριες εφοδιαστικές αλυσίδες, με πολλά εμπορευματοκιβώτια να συσσωρεύονται στο λιμάνι.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών προσεγγίζουν τη δυτική ακτή της Σρι Λάνκα για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων όταν τα πλοία κατευθύνονται από την Ασία στην Ευρώπη. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Container xChange, τον περασμένο μήνα ένας σταθερός όγκος εμπορευματοκιβωτίων είχαν κατευθυνθεί προς τα ινδικά λιμάνια, απόρροια των αναταραχών στη Σρι Λάνκα.
Μιλώντας στο Bloomberg, ο επικεφαλής της Sri Lanka Ports Authority φρόντισε να καθησυχάσει τις εταιρείες, σημειώνοντας ότι όλες οι δραστηριότητες στο Κολόμπο εκτελούνται κανονικά.
Από την πλευρά της, η γερμανική Hapag-Lloyd ενημέρωσε τους πελάτες της ότι στο λιμάνι του Κολόμπο καταγράφονται καθυστερήσεις μίας ή δύο ημερών. Ωστόσο, δεν σημειώνονται σημαντικές λειτουργικές ανισορροπίες και ως εκ τούτου δεν έχει ανακατευθύνει τα πλοία της προς ινδικά λιμάνια.
Η Σρι Λάνκα είναι αντιμέτωπη με τη χειρότερη οικονομική κρίση της ιστορίας της. Η κατάσταση είναι τόσο δραματική, που η κυβέρνηση προέτρεψε τους πολίτες να μη συνωστίζονται στα βενζινάδικα για να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους με καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ