
Η έκρυθμη πολιτική κατάσταση στη Σρι Λάνκα έχει ως απόρροια εταιρείες της liner ναυτιλίας, να παρεκκλίνουν του ταξιδιού τους προς ινδικά λιμάνια αντί να προσεγγίζουν το λιμάνι του Κολόμπο.
Πολιτικές αναταράξεις σε συνδυασμό με την έλλειψη καυσίμων και τον κοινωνικό αναβρασμό στη Σρι Λάνκα οδηγούν σε μείωση των διαθέσιμων φορτηγών προς μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ του λιμένα του Κολόμπο και της ενδοχώρας, σημειώνουν κύκλοι της αγοράς. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί ουσιαστικά παραλύει τις εγχώριες εφοδιαστικές αλυσίδες, με πολλά εμπορευματοκιβώτια να συσσωρεύονται στο λιμάνι.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών προσεγγίζουν τη δυτική ακτή της Σρι Λάνκα για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων όταν τα πλοία κατευθύνονται από την Ασία στην Ευρώπη. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Container xChange, τον περασμένο μήνα ένας σταθερός όγκος εμπορευματοκιβωτίων είχαν κατευθυνθεί προς τα ινδικά λιμάνια, απόρροια των αναταραχών στη Σρι Λάνκα.
Μιλώντας στο Bloomberg, ο επικεφαλής της Sri Lanka Ports Authority φρόντισε να καθησυχάσει τις εταιρείες, σημειώνοντας ότι όλες οι δραστηριότητες στο Κολόμπο εκτελούνται κανονικά.
Από την πλευρά της, η γερμανική Hapag-Lloyd ενημέρωσε τους πελάτες της ότι στο λιμάνι του Κολόμπο καταγράφονται καθυστερήσεις μίας ή δύο ημερών. Ωστόσο, δεν σημειώνονται σημαντικές λειτουργικές ανισορροπίες και ως εκ τούτου δεν έχει ανακατευθύνει τα πλοία της προς ινδικά λιμάνια.
Η Σρι Λάνκα είναι αντιμέτωπη με τη χειρότερη οικονομική κρίση της ιστορίας της. Η κατάσταση είναι τόσο δραματική, που η κυβέρνηση προέτρεψε τους πολίτες να μη συνωστίζονται στα βενζινάδικα για να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους με καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ