
Η έκρυθμη πολιτική κατάσταση στη Σρι Λάνκα έχει ως απόρροια εταιρείες της liner ναυτιλίας, να παρεκκλίνουν του ταξιδιού τους προς ινδικά λιμάνια αντί να προσεγγίζουν το λιμάνι του Κολόμπο.
Πολιτικές αναταράξεις σε συνδυασμό με την έλλειψη καυσίμων και τον κοινωνικό αναβρασμό στη Σρι Λάνκα οδηγούν σε μείωση των διαθέσιμων φορτηγών προς μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ του λιμένα του Κολόμπο και της ενδοχώρας, σημειώνουν κύκλοι της αγοράς. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί ουσιαστικά παραλύει τις εγχώριες εφοδιαστικές αλυσίδες, με πολλά εμπορευματοκιβώτια να συσσωρεύονται στο λιμάνι.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών προσεγγίζουν τη δυτική ακτή της Σρι Λάνκα για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων όταν τα πλοία κατευθύνονται από την Ασία στην Ευρώπη. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Container xChange, τον περασμένο μήνα ένας σταθερός όγκος εμπορευματοκιβωτίων είχαν κατευθυνθεί προς τα ινδικά λιμάνια, απόρροια των αναταραχών στη Σρι Λάνκα.
Μιλώντας στο Bloomberg, ο επικεφαλής της Sri Lanka Ports Authority φρόντισε να καθησυχάσει τις εταιρείες, σημειώνοντας ότι όλες οι δραστηριότητες στο Κολόμπο εκτελούνται κανονικά.
Από την πλευρά της, η γερμανική Hapag-Lloyd ενημέρωσε τους πελάτες της ότι στο λιμάνι του Κολόμπο καταγράφονται καθυστερήσεις μίας ή δύο ημερών. Ωστόσο, δεν σημειώνονται σημαντικές λειτουργικές ανισορροπίες και ως εκ τούτου δεν έχει ανακατευθύνει τα πλοία της προς ινδικά λιμάνια.
Η Σρι Λάνκα είναι αντιμέτωπη με τη χειρότερη οικονομική κρίση της ιστορίας της. Η κατάσταση είναι τόσο δραματική, που η κυβέρνηση προέτρεψε τους πολίτες να μη συνωστίζονται στα βενζινάδικα για να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους με καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ