
Την τρέχουσα χρονική περίοδο, αεροπορικές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν αυξήσει κατακόρυφα τις δαπάνες τους, προκειμένου να πλησιάσουν τους στόχους τους για μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα. Στο πλαίσιο αυτό, η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην Έρευνα και Ανάπτυξη καλύτερων μειγμάτων καυσίμων, που όχι μόνο θα μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα, αλλά επιπλέον θα ενισχύσουν την αποδοτικότητα των αεροπορικών εταιρειών.
Πιο συγκεκριμένα, ο Vice President of Global Sustainability Policy and Partnerships της Boeing, Brian Moran, μιλώντας στο Arab News στο πλαίσιο του Future of Aviation Forum, που έλαβε χώρα πρόσφατα στο Ριάντ, ανέλυσε τις βλέψεις της εταιρείας σχετικά με την έρευνα πάνω σε νέα, εναλλακτικά καύσιμα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες έχουν επενδύσει περίπου $1 τρισ. τα τελευταία 10 χρόνια για να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα και να περιορίσουν την εξάρτησή τους από παραδοσιακά καύσιμα. Μάλιστα τόνισε ότι: «Στα επόμενα 20 χρόνια, η αγορά θα χρειαστεί 43.000 νέα αεροπλάνα. Επομένως, εναπόκειται σε εμάς να διασφαλίσουμε ότι ο ρυθμός μείωσης των εκπομπών άνθρακα που έχουμε επιτύχει μέχρι τώρα θα διατηρηθεί».
Συνεχίζοντας τις δηλώσεις του, κατέστησε σαφές πως, παρότι δεν αποτελούν πανάκεια, τα sustainable aviation fuels (SAFs) και τα low carbon fuels έχουν καίριο ρόλο να παίξουν στην προσπάθεια των αεροπορικών εταιρειών για μηδενικές εκπομπές άνθρακα.
Ο Brian Moran, συνεχίζοντας στο ίδιο μήκος κύματος, ανέφερε ότι: «Πέρυσι δεσμευτήκαμε ότι μέχρι το 2030 όλα μας τα αεροσκάφη θα έχουν τη δυνατότητα να πετάξουν χρησιμοποιώντας 100% SAFs. Από τη δεκαετία του 1960 έχουμε μειώσει τις εκπομπές μας κατά 85%, ενώ από τη δεκαετία του 1990 έχουμε μειώσει τις εκπομπές κατά 50%. Έτσι, καθώς προχωράμε στο μέλλον, πρέπει να διατηρήσουμε αυτή την τροχιά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ