
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της εκτυλισσόμενης παγκόσμιας επισιτιστικής κρίσης, η οποία έχει προσφέρει υποστήριξη στη ρωσική οικονομία.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το οποίο επικαλείται δεδομένα της εταιρείας έρευνας και ανάλυσης γεωργικών αγορών SovEcon, οι παγκόσμιες τιμές σιταριού έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 50% και η Μόσχα έχει συγκεντρώσει περίπου $1,9 δισ. έσοδα από φόρους στις εξαγωγές σιταριού την τρέχουσα εμπορική περίοδο.
Η Ρωσία συνεχίζει να εξάγει το σιτάρι της σε αυξημένες τιμές, με την «απουσία» της Ουκρανίας από την αγορά να συνεισφέρει σημαντικά. Το γεγονός ότι η Ρωσία έχει μπλοκάρει τα λιμάνια της Ουκρανίας έχει αναγκάσει το Κίεβο να στραφεί στις χερσαίες εφοδιαστικές αλυσίδες για τις εξαγωγές σιτηρών του. Συνεπώς, οι εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας έχουν περιοριστεί σημαντικά σε σύγκριση με τα κανονικά επίπεδά τους, μειώνοντας τον ανταγωνισμό της Ρωσίας στην αγορά.
Προκειμένου η Μόσχα να επιτρέψει τις θαλάσσιες εξαγωγές σιτηρών από τα ουκρανικά λιμάνια, απαιτεί να αναθεωρηθούν οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εναντίον της από τις διεθνείς δυνάμεις.
Παράλληλα, επικρατεί ανησυχία περί σημαντικού κύματος μετανάστευσης λόγω της επισιτιστικής κρίσης. «Αποτυχία ανοίγματος των [ουκρανικών] λιμανιών συνιστά διακήρυξη πολέμου ενάντια της παγκόσμιας επισιτιστικής ασφάλειας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο David Beasley, head του World Food Program των Ηνωμένων Εθνών, κατά τη διάρκεια του World Economic Forum στο Νταβός. «Κάθε αύξηση ύψους 1% στην πείνα οδηγεί σε αύξηση ύψους 2% στη μετανάστευση».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ