
Η επιθυμία για απεξάρτηση από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, και δη το ρωσικό φυσικό αέριο, απασχολεί σημαντικά τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με γνώμονα τη διασφάλιση των ενεργειακών αναγκών τους. Στο πλαίσιο αυτό, τα μέλη της ΕΕ εξετάζουν τρόπους και συνεργασίες που θα τους επιτρέψουν να εξασφαλίσουν εναλλακτικές προμήθειες φυσικού αερίου.
Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, η Πολωνία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για συνεργασία με την Πορτογαλία, με επίκεντρο τη θαλάσσια μεταφορά LNG. Η εν λόγω πρόταση αποσκοπεί στη συγκέντρωση φυσικού αερίου στην Πολωνία, η οποία προσβλέπει στο να καταστεί κόμβος φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Την ίδια ώρα, ο ρόλος της Πορτογαλίας στο εν λόγω εγχείρημα δύναται να αποβεί καθοριστικός, καθώς η χώρα διαθέτει το κοντινότερο στις ακτές των ΗΠΑ ευρωπαϊκό λιμάνι μεγάλου βάθους. Το εν λόγω λιμάνι ονομάζεται Sines και μπορεί να καταστεί κόμβος εισόδου LNG το οποίο προέρχεται από χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Νιγηρία ή το Τρινιντάντ και Τομπάγκο.
Παράλληλα, σύμφωνα με το Bloomberg, η Φινλανδία ήλθε σε συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία Excelerate Energy για τη ναύλωση ενός FSRU για δέκα έτη. Η εν λόγω συμφωνία αναμένεται να επιτρέψει στη Φινλανδία αλλά και στην Εσθονία να θέσουν τέλος στις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου εντός του τρέχοντος έτους.
Επιπλέον, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Γερμανία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για συνεργασία με τη Σενεγάλη στον τομέα ενέργειας και πιο συγκεκριμένα στον τομέα του LNG αλλά και στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ακόμη, βάσει πρόσφατης ανάρτησης της QatarEnergy στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Γερμανία υπέγραψε συμφωνία με το Κατάρ, η οποία εστιάζει στη σύσφιξη της συνεργασίας των δύο χωρών στον τομέα της ενέργειας. Παρότι και στο επίκεντρο της συγκεκριμένης συμφωνίας βρίσκεται το LNG, οι δύο χώρες θα εξερευνήσουν τις δυνατότητες διμερούς συνεργασίας σε projects υδρογόνου και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ