
Η επιθυμία για απεξάρτηση από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, και δη το ρωσικό φυσικό αέριο, απασχολεί σημαντικά τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με γνώμονα τη διασφάλιση των ενεργειακών αναγκών τους. Στο πλαίσιο αυτό, τα μέλη της ΕΕ εξετάζουν τρόπους και συνεργασίες που θα τους επιτρέψουν να εξασφαλίσουν εναλλακτικές προμήθειες φυσικού αερίου.
Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, η Πολωνία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για συνεργασία με την Πορτογαλία, με επίκεντρο τη θαλάσσια μεταφορά LNG. Η εν λόγω πρόταση αποσκοπεί στη συγκέντρωση φυσικού αερίου στην Πολωνία, η οποία προσβλέπει στο να καταστεί κόμβος φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Την ίδια ώρα, ο ρόλος της Πορτογαλίας στο εν λόγω εγχείρημα δύναται να αποβεί καθοριστικός, καθώς η χώρα διαθέτει το κοντινότερο στις ακτές των ΗΠΑ ευρωπαϊκό λιμάνι μεγάλου βάθους. Το εν λόγω λιμάνι ονομάζεται Sines και μπορεί να καταστεί κόμβος εισόδου LNG το οποίο προέρχεται από χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Νιγηρία ή το Τρινιντάντ και Τομπάγκο.
Παράλληλα, σύμφωνα με το Bloomberg, η Φινλανδία ήλθε σε συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία Excelerate Energy για τη ναύλωση ενός FSRU για δέκα έτη. Η εν λόγω συμφωνία αναμένεται να επιτρέψει στη Φινλανδία αλλά και στην Εσθονία να θέσουν τέλος στις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου εντός του τρέχοντος έτους.
Επιπλέον, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Γερμανία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για συνεργασία με τη Σενεγάλη στον τομέα ενέργειας και πιο συγκεκριμένα στον τομέα του LNG αλλά και στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ακόμη, βάσει πρόσφατης ανάρτησης της QatarEnergy στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Γερμανία υπέγραψε συμφωνία με το Κατάρ, η οποία εστιάζει στη σύσφιξη της συνεργασίας των δύο χωρών στον τομέα της ενέργειας. Παρότι και στο επίκεντρο της συγκεκριμένης συμφωνίας βρίσκεται το LNG, οι δύο χώρες θα εξερευνήσουν τις δυνατότητες διμερούς συνεργασίας σε projects υδρογόνου και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ο Lloyd’s Register (LR) έδωσε τα χέρια με την DYNAMARINe για τη δρομολόγηση ενός ανεξάρτητου συστήματος επιθεωρήσεων για τους παρόχους STS μεταφορών. Βάσει της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ