
Την έναρξη των έργων για την κατασκευή των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κήρυξαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ Μάριος Τσάκας και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας, Βασίλης Κοτρώνης, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα, παρουσία του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα.
Το φυσικό αέριο θα φθάσει, σε πρώτη φάση, στην Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο, όπου θα κατασκευαστούν συνολικά 208 χιλιόμετρα δικτύου με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023, ενώ η τροφοδοσία των πόλεων θα γίνει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με την τεχνολογία του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG). Έως το 2023, θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 8.000 συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών), αριθμός ο οποίος θα είναι πολλαπλάσιος εφόσον υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση από την τοπική κοινωνία. Ο προϋπολογισμός των έργων είναι 42 εκατ. ευρώ.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας δήλωσε, σχετικά: «Ένα σημαντικό έργο που θα βγάλει τη Δυτική Ελλάδα από την ενεργειακή απομόνωση και θα αποτελέσει μοχλό περιφερειακής ανάπτυξης μπαίνει σήμερα σε τροχιά υλοποίησης. Σύντομα, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις της Πάτρας, του Πύργου και του Αγρινίου θα έχουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο. Τουλάχιστον 8.000 καταναλωτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα καύσιμο με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από το πετρέλαιο. Το έργο θα έχει σημαντικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες και θα ενισχύσει την απασχόληση, καθώς στη φάση κατασκευής θα δημιουργηθούν 800 νέες θέσεις εργασίας».
«Ξεκινώντας από την Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο, η ΔΕΔΑ υλοποιεί ένα μοναδικό έργο, εφαρμόζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη σύγχρονη τεχνολογία του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου. Το έργο είναι πρωτοποριακό όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αφού η Βαρκελώνη είναι η μόνη ευρωπαϊκή πόλη, με μεγαλύτερο πληθυσμό από την Πάτρα, που τροφοδοτείται με LNG», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ, Μάριος Τσάκας.
Όπως εξήγησε ο κ. Τσάκας, η τροφοδοσία της Πάτρας θα γίνεται μέσω δεξαμενών, εγκατεστημένων στον χώρο της Βιομηχανικής Περιοχής της πόλης. Στις δεξαμενές αυτές, θα αποθηκεύεται το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και στον ίδιο χώρο θα επαναεριοποιείται προκειμένου να μεταφερθεί, ως αέριο πλέον, με χαλύβδινους και πλαστικούς σωλήνες, σε όλους τους δρόμους της πόλης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε, εξάλλου, στην «επόμενη ημέρα» των δικτύων της ΔΕΔΑ τα οποία, εκτός από φυσικό αέριο, θα διανέμουν ανανεώσιμα αέρια καύσιμα, με ελάχιστο έως μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα. Η εταιρεία αναμένει από την ΡΑΕ την έκδοση άδειας διαχειριστή βιομεθανίου για να υλοποιήσει τα πρώτα, στην Ελλάδα, πιλοτικά έργα παραγωγής, έγχυσης και διανομής βιομεθανίου ενώ ετοιμάζει πιλοτικό έργο για την πλήρη κάλυψη με υδρογόνο των αναγκών σε ρεύμα και θέρμανση ενός οικισμού.
Με την αρχή μιας νέας εποχής συνέδεσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, την έναρξη κατασκευής του έργου, τονίζοντας:
«Τα τοπικά δίκτυα φυσικού αερίου θα αποτελέσουν την πολύτιμη βάση πάνω στην οποία θα στηθεί αργότερα ένα πολύ πιο εκτεταμένο δίκτυο ροής φυσικού αερίου, που δεν θα φτάνει πλέον με βυτιοφόρα σε δεξαμενές, αλλά μέσω αγωγού».
Τέλος, ο Πρόεδρος της ΔΕΔΑ Βασίλης Κοτρώνης τόνισε πως τα έργα της εταιρείας στη Δυτική Ελλάδα αλλάζουν το ενεργειακό αποτύπωμα της Περιφέρειας αυτής, δημιουργώντας παράλληλα μια νέα οικονομία με ευκαιρίες απασχόλησης για το σύνολο του τεχνικού κόσμου.
Στην εκδήλωση, η οποία συνδιοργανώθηκε από τη ΔΕΔΑ και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Πύργου κ. Παναγιώτης Αντωνακόπουλος, ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Γιώργος Παπαναστασίου, οι βουλευτές Αχαΐας Χριστίνα Αλεξοπούλου και Ιάσων Φωτήλας, στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, εκπρόσωποι Επιμελητηρίων, καθώς και παραγωγικοί και οικονομικοί φορείς της Περιφέρειας, ενώ απέστειλε χαιρετισμό ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Ανδρέας Κατσανιώτης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η λήξη της σχολικής χρονιάς στη Γαλλία κινδυνεύει σήμερα, Παρασκευή 4 Ιουλίου, να συνδυαστεί με την ταλαιπωρία όσων επέλεξαν να ταξιδέψουν για τις διακοπές…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ