Η Ινδία, παράγοντας «Χ» για τη ζήτηση bulkers

    111
    Η Ινδία, παράγοντας «Χ» για τη ζήτηση bulkers

    Οι υψηλές ενεργειακές ανάγκες της Ινδίας την ωθούν να αυξήσει τις εισαγωγές άνθρακα με τις ευλογίες της κυβέρνησης. Πρόσφατα το Υπουργείο Ενέργειας της χώρας κάλεσε όλες τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής να εισαγάγουν τουλάχιστον το 10% των απαιτούμενων αναγκών τους σε άνθρακα.

    Οι ελλείψεις ηλεκτρικής ενέργειας σε πολλές πολιτείες της Ινδίας από τον Απρίλιο αλλά και τα προβλήματα που έχουν επιφέρει στην εγχώρια παραγωγή οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες οδήγησαν την ινδική κυβέρνηση να προβεί στην εν λόγω κίνηση, η οποία φαίνεται πως θα αλλάξει για ακόμα μία φορά τον χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών άνθρακα.

    Από τον Ιούνιο του 2021, οι εν λόγω εισαγωγές κινούνται κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα και η απόφαση της Ινδονησίας για φρένο στις εξαγωγές στις αρχές του έτους έπληξε ακόμα περισσότερο τις ινδικές εισαγωγές. Όπως αναφέρει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO Νiels Rasmussen, η χώρα θα επιχειρήσει να αυξήσει τις εισαγωγές της από την Αυστραλία και την Ινδονησία, τους κύριους εμπορικούς της εταίρους, ωστόσο μόνο εύκολη δεν είναι αυτή η εξίσωση. Στη μεν Αυστραλία, οι πρόσφατες βροχοπτώσεις στην ανατολική ακτή έχουν δημιουργήσει προβλήματα στα logistics, ενώ στην Ινδονησία το 25% της παραγωγής θα πρέπει να καταναλώνεται εγχώρια, περιορίζοντας τις εξαγωγές.

    Με βάση τα παραπάνω, η Ινδία καλοβλέπει τον άνθρακα της Ρωσίας, ιδιαίτερα για εισαγωγές από τα μέσα Αυγούστου, όταν και το εμπάργκο της ΕΕ εφαρμοστεί πλήρως. Ο Νiels Rasmussen καταλήγει ότι, ανεξαρτήτως προέλευσης, η αύξηση των εισαγωγών της Ινδίας αποτελεί θετικό οιωνό για τα bulkers, ενώ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το διμερές εμπόριο Ρωσίας-Ινδίας αυξηθεί, τα τονομίλια θα παράσχουν επιπλέον στήριξη στη ζήτηση.

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.