
Η συμφωνία των Ηνωμένων Εθνών για την απομάκρυνση του φορτίου πετρελαίου που φέρει το αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Issa της Υεμένης «FSO Safer» δεν έχει αποφέρει επί του παρόντος τους απαραίτητους καρπούς.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληθώρα ειδησεογραφικών μέσων όπως το Reuters, το γαλλικό AFP και το γερμανικό DW επί του παρόντος έχουν συγκεντρώσει $33 εκατ. από δωρεές των κρατών-μελών των Ηνωμένων Εθνών, ενώ η επιχείρηση απομάκρυνσης του φορτίου 1,1 εκατ. βαρελιών πετρελαίου που βρίσκονται εντός του δεξαμενόπλοιου απαιτεί κεφάλαια ύψους $80 εκατ.
H νωχελικότερη του απαιτούμενου συγκέντρωση κεφαλαίων αποτελεί τροχοπέδη στις προσπάθειες αποφυγής μιας οικολογικής καταστροφής. Ο David Gressly, UN Humanitarian Coordinator για την Υεμένη, δήλωσε τα εξής: «Πρέπει να ολοκληρώσουμε την επιχείρηση μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, προκειμένου να αποφύγουμε τους ισχυρούς ανέμους και τα ρεύματα που αναμένεται να ξεκινήσουν αργότερα εντός του έτους…».
Σημειώνεται ότι μια πιθανή πετρελαιοκηλίδα δύναται να οδηγήσει σε μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή από εκείνη που είχε προκαλέσει το «Exxon Valdez» στα ύδατα της Αλάσκας το 1989. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, το κόστος μιας πετρελαιοκηλίδας τέτοιου μεγέθους θα ανερχόταν σε περίπου $20 δισ.
We need $144 million to implement the #UN-coordinated operational plan to address the threat from the #FSOSafer, including $80 million for the emergency operation and temporary replacement vessel. The emergency operation would look like this: https://t.co/FzlrVb2uHA @DutchMFA
— David Gressly (@DavidGressly) May 11, 2022
Φωτό: Maxar/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ