Το νέο λιμάνι στην Καμπότζη και οι… κλεφτές ματιές του Πεκίνου

Το νέο λιμάνι στην Καμπότζη και οι… κλεφτές ματιές του Πεκίνου

67
Το νέο λιμάνι στην Καμπότζη και οι… κλεφτές ματιές του Πεκίνου

Ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή του τρίτου μεγάλου βαθέων υδάτων λιμανιού στην Καμπότζη, στη νότια πόλη Καμπότ, κοντά στα σύνορα με το Βιετνάμ.

Το εν λόγω project κοστολογείται στο $1,5 δισ. και εκπονείται από ιδιωτικές επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένων κινεζικών κεφαλαίων. Συγκεκριμένα, οι Shanghai Construction Company και China Bridge and Road Company συμμετέχουν στο project ανάπτυξης του λιμένα, ο οποίος αναμένεται να εκκινήσει τη λειτουργία του έως το 2025. Με το συγκεκριμένο project, στόχος της τοπικής κυβέρνησης είναι να καταστεί η επαρχία Sihanouk ειδική οικονομική ζώνη. Παράλληλα, το νέο λιμάνι θα παίξει σημαντικό ρόλο στη μεταφορά αγαθών, όπως αγροτικών εμπορευμάτων, στις διεθνείς αγορές.

Η πρώτη φάση του project περιλαμβάνει εργασίες για τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, με την ετήσια δυναμικότητα να υπολογίζεται αρχικά σε 300.000 TEUs. Κατά τη δεύτερη φάση, στόχος είναι ο διπλασιασμός της διαχειριστικής δυναμικότητας containers στα 600.000 έως το 2060.

Ως γνωστόν, η Κίνα επενδύει σε λιμάνια της Ασίας, και όχι μόνο με τις κριτικές που δέχεται το Πεκίνο να είναι πολλές, κυρίως σε ό,τι αφορά την καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και τους οικονομικά δυσβάσταχτους όρους που συχνά θέτει στις χώρες στις οποίες αναπτύσσει τα εν λόγω projects.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.