
Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κινούνται οι ναυλαγορές με τα bulkers να συνεχίζουν να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Όπως σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons, την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 6 Μαΐου, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Capesizes κατέγραψε άνοδο 37% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $21.273, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του από τις αρχές του έτους.
Παράλληλα, η ναυλαγορά των containerships παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με την αγορά συμβολαίων χρονοναύλωσης να συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο. Θετικές διαφαίνονται οι προοπτικές της ναυλαγοράς των LNGCs, με το μέσο όρο των ναύλων για ένα ΤFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. να καταγράφουν εβδομαδιαία άνοδο 6% και να διαμορφώνονται στα $48.500/ημέρα. Αντιθέτως, εβδομαδιαία πτώση 10% σημείωσε ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των VLGCs στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία, στα $37.342.
Στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων, οι προκλήσεις δεν υποχωρούν. Πιο συγκεκριμένα, στην αγορά των crude, η μειωμένη δραστηριότητα σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά στη Δύση οδήγησαν εκ νέου τον μέσο όρο των ημερήσιων κερδών των VLCCs σε επίπεδα υπό του μηδενός. Ακόμη, τα κέρδη των Suezmaxes κατέγραψαν περαιτέρω πτώση και διαμορφώθηκαν σε επίπεδα υπό των $20.000/ημέρα.
Ωστόσο, παρά τα ανάμεικτα σημάδια των ναυλαγορών, ο σχετικός δείκτης της Clarksons, ClarkSea σημείωσε νέο υψηλό (από το 2008 και έπειτα). Ο δείκτης κατέγραψε άνοδο 3% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $43.614/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ