Ναυλαγορές: Οι δύο όψεις του νομίσματος

Ναυλαγορές: Οι δύο όψεις του νομίσματος

186
Ναυλαγορές: Οι δύο όψεις του νομίσματος

Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κινούνται οι ναυλαγορές με τα bulkers να συνεχίζουν να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Όπως σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons, την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 6 Μαΐου, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Capesizes κατέγραψε άνοδο 37% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $21.273, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του από τις αρχές του έτους.

Παράλληλα, η ναυλαγορά των containerships παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με την αγορά συμβολαίων χρονοναύλωσης να συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο. Θετικές διαφαίνονται οι προοπτικές της ναυλαγοράς των LNGCs, με το μέσο όρο των ναύλων για ένα ΤFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. να καταγράφουν εβδομαδιαία άνοδο 6% και να διαμορφώνονται στα $48.500/ημέρα. Αντιθέτως, εβδομαδιαία πτώση 10% σημείωσε ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των VLGCs στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία, στα $37.342.

Στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων, οι προκλήσεις δεν υποχωρούν. Πιο συγκεκριμένα, στην αγορά των crude, η μειωμένη δραστηριότητα σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά στη Δύση οδήγησαν εκ νέου τον μέσο όρο των ημερήσιων κερδών των VLCCs σε επίπεδα υπό του μηδενός. Ακόμη, τα κέρδη των Suezmaxes κατέγραψαν περαιτέρω πτώση και διαμορφώθηκαν σε επίπεδα υπό των $20.000/ημέρα.

Ωστόσο, παρά τα ανάμεικτα σημάδια των ναυλαγορών, ο σχετικός δείκτης της Clarksons, ClarkSea σημείωσε νέο υψηλό (από το 2008 και έπειτα). Ο δείκτης κατέγραψε άνοδο 3% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $43.614/ημέρα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.