
Σχεδόν 25 εκατ. τόνοι σιτηρών είναι αποκλεισμένοι στην Ουκρανία και δεν μπορεί να μεταφερθούν εκτός χώρας λόγω δυσκολιών στις υποδομές και των αποκλεισμένων λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας, συμπεριλαμβανομένης της Μαριούπολης, δήλωσε σήμερα αξιωματούχος του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO).
Οι αποκλεισμοί θεωρούνται ένας από τους παράγοντες που ευθύνονται για τις υψηλές τιμές τροφίμων, που ανήλθαν τον Μάρτιο σε επίπεδα ρεκόρ ύστερα από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, πριν υποχωρήσουν και πάλι ελαφρώς τον Απρίλιο, σύμφωνα με τον FAO.
Η Ουκρανία ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο χώρα εξαγωγής αραβοσίτου την περίοδο 2020/21 και η έκτη μεγαλύτερη στις εξαγωγές σίτου, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Σιτηρών.
«Είναι μια σχεδόν αλλόκοτη κατάσταση που βλέπουμε αυτή τη στιγμή στην Ουκρανία με σχεδόν 25 εκατ. τόνους σιτηρών, που θα μπορούσαν να εξαχθούν, αλλά δεν μπορούν να βγουν εκτός χώρας λόγω έλλειψης υποδομών και αποκλεισμών των λιμανιών», δήλωσε ο Γιόσεφ Σμιντχούμπερ, αναπληρωτής επικεφαλής της διεύθυνσης Αγορών και Εμπορίου του FAO σε διαδικτυακή ενημέρωση των δημοσιογράφων από τη Γενεύη.
Ο Σμιντχούμπερ δήλωσε ότι τα γεμάτα σιλό μπορεί να οδηγήσουν σε ελλείψεις σε αποθηκευτικούς χώρους κατά την επόμενη συγκομιδή τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
«Παρά τον πόλεμο οι συνθήκες συγκομιδής δεν φαίνονται τόσο τρομερές. Αυτό θα μπορούσε πραγματικά να σημαίνει ότι δεν υπάρχει επαρκής αποθηκευτική δυναμικότητα στην Ουκρανία, ιδίως εάν δεν ανοίξει διάδρομος σίτου για εξαγωγή από την Ουκρανία», δήλωσε ο αξιωματούχος.
Άλλη ανησυχία είναι οι αναφορές ότι κάποιοι αποθηκευτικοί χώροι σιτηρών έχουν καταστραφεί στις συγκρούσεις στην Ουκρανία, δήλωσε ο ίδιος, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ