Δεξαμενόπλοια: Το παζλ του εμπορίου μετά τη ρωσική εισβολή

Δεξαμενόπλοια: Το παζλ του εμπορίου μετά τη ρωσική εισβολή

157
Δεξαμενόπλοια: Το παζλ του εμπορίου μετά τη ρωσική εισβολή

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται εν μέσω μιας περιόδου σημαντικών αλλαγών, που μεταβάλλουν το τοπίο της ζήτησης και φέρνουν αέρα αλλαγής στα routes. Στο επίκεντρο των εν λόγω εξελίξεων βρίσκεται η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, που επέφερε πληθώρα κυρώσεων από χώρες της Δύσης αλλά γέννησε και την επιθυμία απεξάρτησης των χωρών αυτών, και δη εκείνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τη ρωσική ενέργεια.

Ως απόρροια του γεγονότος ότι τα ρωσικά πλοία δεν είναι «ευπρόσδεκτα» σε πληθώρα δυτικών χωρών και το ρωσικό πετρέλαιο δεν είναι δημοφιλές στις δυτικές αγορές, τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο έθεσαν ρότα προς προορισμούς ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ, ενώ την ίδια ώρα οι χώρες της ΕΕ αναζήτησαν εναλλακτικές πηγές πετρελαίου. Τον Μάρτιο, ΗΠΑ, Δυτική Αφρική και Μέση Ανατολή πρωταγωνίστησαν στο μείγμα εναλλακτικών πηγών πετρελαίου για τις χώρες της ΕΕ.

Οι αλλαγές στις εμπορευματικές ροές και οι κυρώσεις ενάντια στον ρωσικό στόλο ευνοούν τα δεξαμενόπλοια και ειδικότερα τα Aframaxes και τα Suezmaxes. Άλλωστε, ο ρωσικός στόλος Suezmaxes αντιστοιχεί στο 2% του παγκόσμιου στόλου Suezmaxes, με το αντίστοιχο ποσοστό για τα Aframaxes να είναι 7%, και συνεπώς καταγράφεται μείωση του διαθέσιμου τονάζ σε πληθώρα routes.

Σε κάθε περίπτωση, η επιθυμία της ΕΕ να αντικαταστήσει το ρωσικό πετρέλαιο εκτιμάται πως θα οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο της ζήτησης τονομιλίων των crude tankers.

Πηγή: Gibson Shipbrokers – Week 16

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.