
Στον απόηχο ενός έτους εξαιρετικών προκλήσεων για τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, οι συνιστώσες στο παγκόσμιο εμπόριο και φέτος δημιουργούν μια εικόνα συνεχιζόμενης πίεσης.
Με φόντο τις επικρατούσες συνθήκες στην Κίνα και με ορίζοντα το ερχόμενο καλοκαίρι, δημοσίευμα του Bloomberg προειδοποιεί για μια επερχόμενη κρίση στα logistics, η οποία δύναται να ξεπεράσει εκείνη του 2021.
«Αναμένουμε περισσότερα προβλήματα σε σύγκριση με πέρυσι», δήλωσε ο Jacques Vandermeiren, CEO του λιμένα της Αμβέρσας. Η απαισιοδοξία που επικρατεί οφείλεται στις καθυστερήσεις στους κινεζικούς λιμένες, οι οποίες αναμένεται να προκαλέσουν ντόμινο στους λιμένες των ΗΠΑ και της Ευρώπης, οι οποίοι βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι με προκλήσεις, όταν τα εμπορεύματα φτάσουν στον προορισμό τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, επί του παρόντος, απαιτούνται κατά μέσο όρο περίπου 111 ημέρες προκειμένου εμπορεύματα να φτάσουν σε αποθήκη των ΗΠΑ από την ώρα που θα φύγουν από το εργοστάσιο στην Ασία. Τα εν λόγω επίπεδα είναι άνω του διπλάσιου του μέσου όρου του 2019 και κοντά στα επίπεδα ρεκόρ του Ιανουαρίου του 2022, των 113 ημερών. Την ίδια ώρα, τα containers παραμένουν κατά μέσο όρο στον λιμένα της Σαγκάης για 12,1 ημέρες βάσει δεδομένων για τις 18 Απριλίου, έναντι 4,6 ημερών στις 28 Μαρτίου.
Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα σενάρια τα οποία τίθενται υπό εξέταση είναι ο «μετασχηματισμός» των εφοδιαστικών αλυσίδων με επίκεντρο τη μείωση της απόστασης μεταξύ αφετηρίας και προορισμού των εμπορευμάτων. Πάντως, προκειμένου να συμβεί αυτό, οι καταναλωτές πρέπει να είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν τα εμπορεύματα σε ακριβότερη τιμή.
Σε κάθε περίπτωση, η αρένα ύψους $22 τρισ. που ακούει στο όνομα «παγκόσμιο εμπόριο» θα συνεχίζει να ταλανίζεται από προκλήσεις στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, ο αντίκτυπος των οποίων θα είναι εμφανής μέσω καθυστερήσεων και ανατιμήσεων, που με τη σειρά τους θα πονοκεφαλιάσουν την παγκόσμια οικονομία.
Φωτό: Alex Plavevski/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ