
Η Almi Marine προχώρησε στην παραγγελία 3 x 64K Ultramax Bulkcarriers στα Ναυπηγεία DACKS της Κίνας με παράδοση το 2024.
Η σχεδίαση των πλοίων βασίζεται στην τεχνογνωσία και εμπειρία της ιαπωνικής KAWASAKI, η οποία είναι και κύριος μέτοχος της DACKS μαζί με την COSCO. Η σχεδίαση υιοθετεί τις τεχνολογίες αιχμής που αφορούν τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις EEDI-3 και Tier III και καθιστούν τα πλοία στην κορυφαία θέση συμμόρφωσης με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
H Almi Marine επένδυσε και σε επιπλέον χαρακτηριστικά όπως εγκατάσταση συστήματος πυρόσβεσης CO2 για τα κύτη φορτίου, ενισχυμένο tank top για 2 x 25 T Coils, 5-ετές σύστημα Hull Painting and Protection, Central Cooling System, αναβαθμισμένο σύστημα παραγωγής γλυκού νερού, διπλά ECDIS και δεκάδες άλλες βελτιώσεις σε μια εξαιρετική βασική σχεδίαση των πλοίων αυτών.
Κατά τον γενικό διευθυντή της εταιρείας, Χρήστο Χατζηγεωργίου: «Η παραγγελία έγινε με γνώμονα τόσο την αντικατάσταση παλαιότερων πλοίων με νεότερα που θα έχουν περίπου 50% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου σε μια εποχή που οι επιβαρύνσεις τόσο στην κατανάλωση όσο και στις εκπομπές ρύπων θα ανεβαίνουν εκθετικά, όσο και την αδυναμία της παγκόσμιας κοινότητας να προσδιορίσει πραγματικά εναλλακτικά καύσιμα για τα πλοία, έτσι ώστε να κατασκευάζονται πλοία που να τα χρησιμοποιούν. Συνεπώς είναι πολύ καλύτερο να μειώσουμε τις εκπομπές κατά τουλάχιστον 50-60%, ανά μεταφερόμενο τόνο, από το να συνεχίσουμε να μολύνουμε, περιμένοντας το πότε θα παρθούν ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες αποφάσεις. Επιπλέον κριτήρια γι’ αυτή την επιλογή είναι και οι υψηλές αξίες των μεταχειρισμένων πλοίων που έχουν αυξηθεί πολλαπλά σε σχέση με τις αντίστοιχες των νέων κατασκευών, αλλά και οι πληθωριστικές πιέσεις που αναμένεται να ανεβάσουν τις τιμές των πλοίων γενικότερα στο εγγύς μέλλον».
Ο Έλληνας ναυπηγός που ηγείται της εταιρείας διαπιστώνει όμως ότι «Δυστυχώς, η παγκόσμια κοινότητα δεν μπορεί να κατανοήσει την ιδιαιτερότητα του ποντοπόρου πλοίου στον τομέα της επιλογής εναλλακτικού καυσίμου, βλέπει το θέμα σε αντιστοιχία με γνώριμα για αυτήν θεωρητικά αντίστοιχα όπως πχ. το αυτοκίνητο ή η βιομηχανία, χωρίς να γίνεται αντιληπτό το ότι πίσω πχ. από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτείται η παραγωγή ηλεκτρισμού με τρόπους που δεν απασχολούν ούτε τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου ούτε την αυτοκινητοβιομηχανία, απαιτείται όμως για την διάδοσή του η δημιουργία ενός τεραστίων διαστάσεων και ιδιαιτέρως ενεργειακά απαιτητικού δικτύου επαναφόρτισης. Αντίστοιχα στα πλοία αφού επιλεγεί το καύσιμο και κατασκευαστούν τα πλοία που θα το χρησιμοποιούν πρέπει να φτιαχτεί και ένα παγκόσμιο παραθαλάσσιο δίκτυο τροφοδοσίας με αυτό το καύσιμο. Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια που γίνεται προσπάθεια να είναι το καύσιμο αυτό το LNG και ακόμη τώρα κατασκευάζονται υποδομές τροφοδοσίας σε key ports και ελάχιστα πλοία κατασκευάζονται για να χρησιμοποιούν LNG το οποίο, επιπλέον, έχει χαρακτηριστεί ως μεταβατικό καύσιμο με πιθανούς αντικαταστάτες την αμμωνία ή/και το υδρογόνο. Τα δε πλοία που διαφημίζονται ως …ready, ποτέ δεν θα αναβαθμιστούν για να καίνε το καύσιμο για το οποίο είναι ready όταν το κόστος μετασκευής είναι το 15-25% της αξίας του νέου πλοίου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ