
Η Almi Marine προχώρησε στην παραγγελία 3 x 64K Ultramax Bulkcarriers στα Ναυπηγεία DACKS της Κίνας με παράδοση το 2024.
Η σχεδίαση των πλοίων βασίζεται στην τεχνογνωσία και εμπειρία της ιαπωνικής KAWASAKI, η οποία είναι και κύριος μέτοχος της DACKS μαζί με την COSCO. Η σχεδίαση υιοθετεί τις τεχνολογίες αιχμής που αφορούν τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις EEDI-3 και Tier III και καθιστούν τα πλοία στην κορυφαία θέση συμμόρφωσης με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
H Almi Marine επένδυσε και σε επιπλέον χαρακτηριστικά όπως εγκατάσταση συστήματος πυρόσβεσης CO2 για τα κύτη φορτίου, ενισχυμένο tank top για 2 x 25 T Coils, 5-ετές σύστημα Hull Painting and Protection, Central Cooling System, αναβαθμισμένο σύστημα παραγωγής γλυκού νερού, διπλά ECDIS και δεκάδες άλλες βελτιώσεις σε μια εξαιρετική βασική σχεδίαση των πλοίων αυτών.
Κατά τον γενικό διευθυντή της εταιρείας, Χρήστο Χατζηγεωργίου: «Η παραγγελία έγινε με γνώμονα τόσο την αντικατάσταση παλαιότερων πλοίων με νεότερα που θα έχουν περίπου 50% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου σε μια εποχή που οι επιβαρύνσεις τόσο στην κατανάλωση όσο και στις εκπομπές ρύπων θα ανεβαίνουν εκθετικά, όσο και την αδυναμία της παγκόσμιας κοινότητας να προσδιορίσει πραγματικά εναλλακτικά καύσιμα για τα πλοία, έτσι ώστε να κατασκευάζονται πλοία που να τα χρησιμοποιούν. Συνεπώς είναι πολύ καλύτερο να μειώσουμε τις εκπομπές κατά τουλάχιστον 50-60%, ανά μεταφερόμενο τόνο, από το να συνεχίσουμε να μολύνουμε, περιμένοντας το πότε θα παρθούν ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες αποφάσεις. Επιπλέον κριτήρια γι’ αυτή την επιλογή είναι και οι υψηλές αξίες των μεταχειρισμένων πλοίων που έχουν αυξηθεί πολλαπλά σε σχέση με τις αντίστοιχες των νέων κατασκευών, αλλά και οι πληθωριστικές πιέσεις που αναμένεται να ανεβάσουν τις τιμές των πλοίων γενικότερα στο εγγύς μέλλον».
Ο Έλληνας ναυπηγός που ηγείται της εταιρείας διαπιστώνει όμως ότι «Δυστυχώς, η παγκόσμια κοινότητα δεν μπορεί να κατανοήσει την ιδιαιτερότητα του ποντοπόρου πλοίου στον τομέα της επιλογής εναλλακτικού καυσίμου, βλέπει το θέμα σε αντιστοιχία με γνώριμα για αυτήν θεωρητικά αντίστοιχα όπως πχ. το αυτοκίνητο ή η βιομηχανία, χωρίς να γίνεται αντιληπτό το ότι πίσω πχ. από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτείται η παραγωγή ηλεκτρισμού με τρόπους που δεν απασχολούν ούτε τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου ούτε την αυτοκινητοβιομηχανία, απαιτείται όμως για την διάδοσή του η δημιουργία ενός τεραστίων διαστάσεων και ιδιαιτέρως ενεργειακά απαιτητικού δικτύου επαναφόρτισης. Αντίστοιχα στα πλοία αφού επιλεγεί το καύσιμο και κατασκευαστούν τα πλοία που θα το χρησιμοποιούν πρέπει να φτιαχτεί και ένα παγκόσμιο παραθαλάσσιο δίκτυο τροφοδοσίας με αυτό το καύσιμο. Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια που γίνεται προσπάθεια να είναι το καύσιμο αυτό το LNG και ακόμη τώρα κατασκευάζονται υποδομές τροφοδοσίας σε key ports και ελάχιστα πλοία κατασκευάζονται για να χρησιμοποιούν LNG το οποίο, επιπλέον, έχει χαρακτηριστεί ως μεταβατικό καύσιμο με πιθανούς αντικαταστάτες την αμμωνία ή/και το υδρογόνο. Τα δε πλοία που διαφημίζονται ως …ready, ποτέ δεν θα αναβαθμιστούν για να καίνε το καύσιμο για το οποίο είναι ready όταν το κόστος μετασκευής είναι το 15-25% της αξίας του νέου πλοίου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ