
Το Βιετνάμ εισέρχεται δυναμικά στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, καθώς σχεδιάζει την ανάπτυξη του κρατικού στόλου containerships εν μέσω πολύ υψηλού κόστους θαλάσσιας μεταφοράς και σημαντικών ανισορροπιών στα logistics.
H Vietnam Logistics Business Association αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδιά της για την ενίσχυση της παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων εντός Ασίας σε πρώτη φάση. Το εν λόγω εγχείρημα θα επεκταθεί και σε διεθνείς γραμμές, με την υποστήριξη ιδιωτικών κεφαλαίων. Η εν λόγω στρατηγική της Ένωσης έρχεται σε συμφωνία με τους στόχους της κυβέρνησης του Βιετνάμ για την ανάπτυξη της χώρας έως το 2045. Ο κρατικός στόλος containerships θα περιορίσει τα μεγάλα ποσά που δαπανώνται από το Βιετνάμ για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων, θα μειώσει την «εξάρτηση» της χώρας από liner εταιρείες άλλων κρατών, όπως επίσης και την έκθεσή του σε άνευ προηγουμένου αυξήσεις των ναύλων, υπογραμμίζουν αξιωματούχοι στο Ανόι.
Η εξέλιξη αυτή είναι σημαντική για τη χώρα της Ασίας, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 90% του εμπορίου της πραγματοποιείται διά θαλάσσης, ενώ ο στόλος της κατέχει ένα μερίδιο αγοράς μόλις 7%. Το Βιετνάμ διαθέτει δέκα ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης 48 containerships, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 39.500 TEUs. Από τα 48 πλοία, τα 13 είναι άνω των 25 ετών και 15 από αυτά διαθέτουν μεταφορική ικανότητα μεταξύ 300 και 600 TEUs, εκτελώντας εσωτερικούς πλόες. Μόλις 14 από αυτά διαθέτουν μεταφορική ικανότητα μεταξύ 1.000 και 1.800 TEUs και μπορούν να επιχειρούν σε ενδοασιατικά routes. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία καθίσταται σαφές ότι η ανάπτυξη του στόλου του Βιετνάμ αποτελεί μεγάλο στοίχημα και συνάμα ύψιστη προτεραιότητα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη φάση του φιλόδοξου σχεδίου θα διαρκέσει τρία με πέντε χρόνια και περιλαμβάνει επενδύσεις $1,5 δισ., με το $1 δισ. να προορίζεται για την απόκτηση containerships.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ