Bulk carriers: Η εικόνα της ναυλαγοράς

Bulk carriers: Η εικόνα της ναυλαγοράς

394
Bulk carriers: Η εικόνα της ναυλαγοράς

Ανάμεικτα είναι τα πρόσημα των ναύλων για τα επιμέρους μεγέθη των bulk carriers, με τα περιοριστικά μέτρα στην Κίνα και τη ρωσική εισβολή να εξακολουθούν να βρίσκονται στο προσκήνιο.

Στην αγορά άνθρακα, η Ινδία καλοβλέπει τον άνθρακα της Ρωσίας, καθώς η τελευταία σκοπεύει να τον διαθέσει σε προνομιακή τιμή έναντι των Αυστραλίας και Νότιας Αφρικής. Τα αποθέματα άνθρακα στους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής της Ινδίας βαίνουν μειούμενα και στις 13 Απριλίου ήταν στους 23,17 εκατ. τόνους. Ο αριθμός αυτός είναι ικανός για την κάλυψη των αναγκών οκτώ ημερών και ως εκ τούτου η στροφή της Ινδίας στις εισαγωγές κρίνεται απαραίτητη.

Στην Κίνα, η τιμή του χάλυβα έχει ανέλθει σε υψηλά έξι μηνών, καθώς η εγχώρια παραγωγή βρίσκεται υπό πίεση λόγω της πανδημίας και των περιβαλλοντικών δεσμεύσεων του Πεκίνου. Τον Μάρτιο, η παραγωγή της Κίνας διαμορφώθηκε στους 88,3 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια πτώση 6%.

Tην περασμένη εβδομάδα, οι τιμές εξαγωγής του ρωσικού σιταριού αυξήθηκαν εν μέσω κινητικότητας από τα λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα και στη Θάλασσα του Αζόφ, αλλά και της αύξησης της τιμής σιταριού παγκοσμίως. Οι τιμές σιταριού για παράδοση τον Μάιο από τη Μαύρη Θάλασσα ήταν στα $370/τόνο FOB στο τέλος της περασμένης εβδομάδας.

Αναλυτές σημειώνουν ότι οι ροές ρωσικών σιτηρών συνεχίζονται κανονικά, αν και δείχνουν σημάδια κάμψης. Τουρκία, Ιράν και Αίγυπτος αποτελούν τους κορυφαίους προορισμούς για τα ρωσικά σιτηρά.

Σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά, η εικόνα είναι η εξής:

– Capesizes: Οι ναύλοι στη διαδρομή Βραζιλία-Βόρεια Κίνα διαμορφώθηκαν τη Δευτέρα 18 Απριλίου στα $25,5/τόνο, με το TCE να αγγίζει τα $11.710/ημέρα. Πρόκειται για κατά μέσο όρο αύξηση 0,3% συγκριτικά με πέντε ημέρες πριν και μείωση 2,3% σε σχέση με έναν μήνα πριν.

– Panamaxes: Οριακές είναι οι μεταβολές των ναύλων των Panamaxes από τις αρχές Απριλίου. Συγκεκριμένα, στο route Continent-Far East, οι ναύλοι τη Δευτέρα 18 Απριλίου ήταν στα $56,63/τόνο και το TCE στα $47.843/ημέρα. O μέσος όρος των ναύλων για το εν λόγω route εντός Απριλίου είναι $55,46/τόνο. Από τις αρχές του έτους ο μέσος όρος των ναύλων είναι στα $49/τόνο.

– Supramaxes: Στα $68,38/τόνο διαμορφώθηκαν οι ναύλοι στο route ECSA-Far East και το TCE ανήλθε στα $27.914/ημέρα. Από αρχές του έτους, ο μέσος όρος ναύλων στο εν λόγω route έχει διαμορφωθεί στα $69,2/τόνο, ενώ από αρχές Απριλίου ο αντίστοιχος αριθμός είναι στα $68,5/τόνο.

– Handysizes: Πτώση καταγράφουν οι ναύλοι στο route Βόρειος Ατλαντικός-Άπω Ανατολή, καθώς τη Δευτέρα 18 Απριλίου διαμορφώθηκαν στα $55,3/τόνο όταν κατά μέσο όρο τον Απρίλιο κινούνται στα $59,8/τόνο. Στα $57/τόνο διαμορφώνονται οι ναύλοι από αρχές του έτους για το εν λόγω route. Πάντως, ακριβώς έναν μήνα πριν (18 Μαρτίου), οπότε και ξεκίνησε η πτωτική πορεία, οι ναύλοι κινούνταν στα $70,4/τόνο.

Δεδομένων των περιοριστικών μέτρων στην Κίνα και του αντικτύπου αυτών των μέτρων στις εφοδιαστικές αλυσίδες, ο ρυθμός συμφόρησης των bulkers στα κινεζικά λιμάνια αυξάνεται διαρκώς.

Εικόνα1
Ο αριθμός πλοίων που αναμένουν εκτός κινεζικών λιμένων, Πηγή: Signal Ocean

 

– Capesizes: Η συμφόρηση Capesizes στην Κίνα τη Δευτέρα 18 Απριλίου άγγιζε τα 139 έναντι 131 μία εβδομάδα πριν και 131 στο τέλος της περασμένης εβδομάδας.

– Panamaxes: Σημαντική άνοδος καταγράφεται στη συμφόρηση Panamaxes στην Κίνα. Συγκεκριμένα, 266 ήταν η συμφόρηση τη Δευτέρα 18 Απριλίου έναντι 250 τη Δευτέρα 11 Απριλίου.

– Supramaxes: Ίδια αυξητική τάση με τα Panamaxes καταγράφει η συμφόρηση Supramaxes. Ειδικότερα, αυτή άγγιξε τα 279 πλοία έναντι 262 τη Δευτέρα 11 Απριλίου και 271 την Παρασκευή 15 Απριλίου.

– Handysizes: Ο αριθμός των Handysizes που αναμένουν γύρω από τα κινεζικά λιμάνια δεν καταγράφει σημαντικές διαφοροποιήσεις από εβδομάδα σε εβδομάδα και κινείται γύρω στα 160.

Πηγή δεδομένων: Signal Ocean

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.