
Κατά 50.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα αυξήθηκε η παραγωγή των χωρών- μελών του OPEC+ τον Μάρτιο, με τη συνολική παραγωγή να ανέρχεται σε 38,05 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του πλάνου σταδιακής αύξησης της παραγωγής πετρελαίου του OPEC+, η παραγωγή αναμένεται να αυξάνεται κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα κάθε μήνα μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022. Ωστόσο, ο εν λόγω στόχος δεν έχει επιτευχθεί αρκετούς μήνες.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του ρωσικού πρακτορείου TASS, επικαλούμενο έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), η Σαουδική Αραβία πέτυχε αύξηση της παραγωγής της από τα 10,23 εκατ. βαρέλια/ημέρα στα 10,28 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Μάρτιο. Αντιθέτως, η παραγωγή της Ρωσίας κατέγραψε πτώση, καθώς διαμορφώθηκε τα 10 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Μάρτιο έναντι 10,05 εκατ. τον Φεβρουάριο. Σημειώνεται ότι η μικρότερη, σε σχέση με τα συμφωνηθέντα, παραγωγή της Ρωσίας και του Καζακστάν τον Μάρτιο του 2022 αντιστάθμισε την ανοδική πορεία λοιπών πετρελαϊκών παραγωγικών χωρών του OPEC.
Παράλληλα, πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι ο OPEC δεν θα αξιοποιεί πλέον δεδομένα του ΙΕΑ. Οδηγός του Οργανισμού στην εν λόγω απόφαση θεωρείται η Σαουδική Αραβία, εν μέσω μιας περιόδου τεταμένων σχέσεων μεταξύ Ουάσιγκτον και Ριάντ.
Από την άλλη, πηγές αναφέρουν ότι η εν λόγω κίνηση δεν είχε πολιτικό τόνο, αλλά συνιστά απόρροια κάποιων εκτιμήσεων του ΙΕΑ για την αγορά πετρελαίου, τις οποίες ο OPEC θεώρησε «διογκωμένες», όπως εκείνη της επίδρασης της απουσίας της Ρωσίας από την παγκόσμια αγορά πετρελαίου.
Φωτό: Ben Wicks/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ