
Σε πάνω από 300 άτομα ανέρχεται ο τραγικός απολογισμός των θανάτων από τις πλημμύρες στην επαρχία KwaZulu-Natal της Νότιας Αφρικής.
Οι τοπικές αρχές ζητούν από την πολιτεία η περιοχή να κηρυχθεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, καθώς σε μόλις μία ημέρα έπεσε όση βροχή πέφτει σε διάστημα πολλών μηνών. Αξιωματούχοι της Νότιας Αφρικής κάνουν λόγο για τις χειρότερες βροχοπτώσεις στην ιστορία της χώρας.
Οι σκηνές βιβλικής καταστροφής είναι εμφανείς στην ευρύτερη περιοχή, με το λιμάνι του Durban να μη μένει ανεπηρέαστο, ενώ όλες οι δραστηριότητες έχουν ανασταλεί από τη Δευτέρα 11 Απριλίου. Στο πλαίσιο αυτό, με ανακοίνωσή της, η Maersk ενημερώνει ότι η πρόσβαση στο νοτιοαφρικανικό λιμάνι είναι αδύνατη, καθώς οι δρόμοι έχουν καταστραφεί ολοσχερώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω λιμάνι είναι ζωτικής σημασίας για το εμπόριο των περίκλειστων γειτόνων της Νότιας Αφρικής: Μποτσουάνα, Ζιμπάμπουε και Ζάμπια.
Η Transnet, η οποία διαχειρίζεται το λιμάνι Durban, ανακοίνωσε ότι τα λιμάνια στο Richards Bay, όπως επίσης και ορισμένες σιδηροδρομικές γραμμές στην επαρχία KwaZulu-Natal, λειτουργούν με περιορισμένη δυναμικότητα.
Η νοτιοανατολική ακτή της Αφρικής βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κακοκαιρίας. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη καθιστά αυτές τις καιρικές συνθήκες εντονότερες, προβλέποντας μάλιστα ότι αυτά τα καιρικά φαινόμενα θα ενταθούν τις επόμενες δεκαετίες. Ο βόρειος γείτονας της Νότιας Αφρικής, η Μοζαμβίκη, έχει πληγεί από μια σειρά από καταστροφικές πλημμύρες την τελευταία δεκαετία, συμπεριλαμβανομένης εκείνης του περασμένου μήνα, που σκότωσε περισσότερους από 50 ανθρώπους.
Έκθεση της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Φεβρουάριο προειδοποίησε ότι η ανθρωπότητα απέχει πολύ ακόμη από το να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή.
«Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν προκαλεί έκπληξη, αλλά είναι απολύτως καταστροφικό. Μπορείτε να φανταστείτε το κόστος στη ζωή των ανθρώπων. Δρόμοι, λιμάνια… Είναι τεράστιο», δήλωσε στο Reuters η Μελίσα Φούριε, επίτροπος στην Προεδρική Επιτροπή Κλίματος και επικεφαλής του Κέντρου Περιβαλλοντικών Δικαιωμάτων.
Φωτό: STR/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ