
Σε πάνω από 300 άτομα ανέρχεται ο τραγικός απολογισμός των θανάτων από τις πλημμύρες στην επαρχία KwaZulu-Natal της Νότιας Αφρικής.
Οι τοπικές αρχές ζητούν από την πολιτεία η περιοχή να κηρυχθεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, καθώς σε μόλις μία ημέρα έπεσε όση βροχή πέφτει σε διάστημα πολλών μηνών. Αξιωματούχοι της Νότιας Αφρικής κάνουν λόγο για τις χειρότερες βροχοπτώσεις στην ιστορία της χώρας.
Οι σκηνές βιβλικής καταστροφής είναι εμφανείς στην ευρύτερη περιοχή, με το λιμάνι του Durban να μη μένει ανεπηρέαστο, ενώ όλες οι δραστηριότητες έχουν ανασταλεί από τη Δευτέρα 11 Απριλίου. Στο πλαίσιο αυτό, με ανακοίνωσή της, η Maersk ενημερώνει ότι η πρόσβαση στο νοτιοαφρικανικό λιμάνι είναι αδύνατη, καθώς οι δρόμοι έχουν καταστραφεί ολοσχερώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω λιμάνι είναι ζωτικής σημασίας για το εμπόριο των περίκλειστων γειτόνων της Νότιας Αφρικής: Μποτσουάνα, Ζιμπάμπουε και Ζάμπια.
Η Transnet, η οποία διαχειρίζεται το λιμάνι Durban, ανακοίνωσε ότι τα λιμάνια στο Richards Bay, όπως επίσης και ορισμένες σιδηροδρομικές γραμμές στην επαρχία KwaZulu-Natal, λειτουργούν με περιορισμένη δυναμικότητα.
Η νοτιοανατολική ακτή της Αφρικής βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κακοκαιρίας. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη καθιστά αυτές τις καιρικές συνθήκες εντονότερες, προβλέποντας μάλιστα ότι αυτά τα καιρικά φαινόμενα θα ενταθούν τις επόμενες δεκαετίες. Ο βόρειος γείτονας της Νότιας Αφρικής, η Μοζαμβίκη, έχει πληγεί από μια σειρά από καταστροφικές πλημμύρες την τελευταία δεκαετία, συμπεριλαμβανομένης εκείνης του περασμένου μήνα, που σκότωσε περισσότερους από 50 ανθρώπους.
Έκθεση της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Φεβρουάριο προειδοποίησε ότι η ανθρωπότητα απέχει πολύ ακόμη από το να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή.
«Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν προκαλεί έκπληξη, αλλά είναι απολύτως καταστροφικό. Μπορείτε να φανταστείτε το κόστος στη ζωή των ανθρώπων. Δρόμοι, λιμάνια… Είναι τεράστιο», δήλωσε στο Reuters η Μελίσα Φούριε, επίτροπος στην Προεδρική Επιτροπή Κλίματος και επικεφαλής του Κέντρου Περιβαλλοντικών Δικαιωμάτων.
Φωτό: STR/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ