
H ναυλαγορά των πλοίων που μεταφέρουν δευτερεύοντα ξηρά φορτία παρουσιάστηκε ισχυρότερη το α΄ τρίμηνο φέτος έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2021, λόγω των ευνοϊκών συνθηκών προσφοράς και ζήτησης, σημειώνει στην τριμηνιαία ανασκόπηση της αγοράς η Pacific Basin.
Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των Handysizes και των Supramaxes το α΄ τρίμηνο κατά μέσο όρο άγγιξαν τα $20.550/ημέρα και $23.900/ημέρα, αντιπροσωπεύοντας ετήσια αύξηση 47% και 51% αντίστοιχα. Στην εν λόγω ανασκόπηση τονίζεται ότι τα θετικά fundamentals προσφοράς και ζήτησης παρέχουν στήριξη στη ναυλαγορά, παρά τον καλπάζοντα πληθωρισμό, την πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία και τα περιοριστικά μέτρα στην Κίνα για την αναχαίτιση της πανδημίας.
Οι μειωμένες εξαγωγές σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα τον Μάρτιο εκτιμάται ότι θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022. Η Pacific Basin υπογραμμίζει ότι οι απολεσθείσες εξαγωγές θα αντικατασταθούν από άλλους παραγωγούς, κυρίως από τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Αργεντινή, καθώς οι υψηλότερες τιμές θα δώσουν κίνητρο στους καλλιεργητές για αύξηση της παραγωγής. Η εξέλιξη αυτή θα δώσει ώθηση στα τονομίλια. Δεδομένου ότι οι εξαγωγές σιτηρών από τη Νότια Αμερική κορυφώνονται, οι συγκεκριμένες ροές θα δώσουν ώθηση στη ζήτηση το β΄ τρίμηνο.
Την ίδια ώρα, η Pacific Basin αναμένει ότι η κινεζική παραγωγή χάλυβα φέτος θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2021, ενώ οι ροές άνθρακα προς την Ευρώπη θα αυξηθούν παρέχοντας στήριξη στα μεγαλύτερα bulkers.
Στο μέτωπο της προσφοράς, οι νέες παραγγελίες, ιδιαίτερα για Handysizes και Supramaxes, θα παραμείνουν περιορισμένες κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που επιφέρουν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί. Θετικό επίσης για την προσφορά είναι το γεγονός ότι τα ναυπηγεία έχουν κατακλυστεί από παραγγελίες άλλων τύπων πλοίων και είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος μόλις 36 bulkers χωρητικότητας 2,8 εκατ. dwt έχουν παραγγελθεί, καταγράφοντας μείωση 70% σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση του στόλου των Handysizes και Supramaxes εκτιμάται ότι θα αυξηθεί με ρυθμό 2,4% το 2022, ενώ συνολικά ο στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 6,6%.
Φωτό: Dayamay/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ