
Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Egil Ulvan Rederi έλαβε, μαζί με τον νορβηγικό γεωργικό συνεταιρισμό Felleskjøpet AGRI και τη γερμανική εταιρεία οικοδομικών υλικών HeidelbergCement, χρηματοδότηση ύψους 100 εκατ. ΝΟΚ από τη νορβηγική κρατική επιχείρηση Enova, προκειμένου να κατασκευάσουν το πρώτο στον κόσμο φορτηγό πλοίο μηδενικών εκπομπών.
Το καινοτόμο πλοίο με την ονομασία «With Orca» θα διαθέτει δικά του μέσα φορτοεκφόρτωσης και θα επιχειρεί με μηδενικές εκπομπές, πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ δυτικής και ανατολικής Νορβηγίας για λογαριασμό των HeidelbergCement και Felleskjøpet.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα καύσης υδρογόνου καθώς και με ένα σύστημα μπαταριών και κυψελών καυσίμου υδρογόνου, ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη λειτουργία κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων φόρτωσης και εκφόρτωσης. Παράλληλα, θα διαθέτει αρκετές καινοτόμες τεχνολογίες, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ενεργειακής του απόδοσης, όπως κυλινδρικά ιστία Flettner, βελτιωμένο σχεδιασμό γάστρας καθώς και σύστημα μετατροπής της θερμότητας των καυσαερίων σε ηλεκτρική ενέργεια.
Τον περασμένο μήνα, η Egil Ulvan Rederi έλαβε από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register (LR) έγκριση επί της αρχής (ΑiP) για τον σχεδιασμό του «With Orca», ενώ η παράδοση του καινοτόμου πλοίου είναι προγραμματισμένη για το 2024.
Παράλληλα, οι νορβηγικές εταιρείες Statkraft και Skagerak Energi έλαβαν χρηματοδότηση ύψους 14 εκατ. ΝΟΚ, στο πλαίσιο των προσπαθειών ανάπτυξης μιας αλυσίδας εφοδιασμού πράσινου υδρογόνου για το νέο πλοίο. Οι εταιρείες εργάζονται πάνω σε μια λύση η οποία βασίζεται στη χρήση ανταλλάξιμων containers, στα οποία θα αποθηκεύεται συμπιεσμένο πράσινο υδρογόνο, επιτρέποντας τον εύκολο ανεφοδιασμό του πλοίου με το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο.
Φωτό: ulvan-rederi.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ