
Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Egil Ulvan Rederi έλαβε, μαζί με τον νορβηγικό γεωργικό συνεταιρισμό Felleskjøpet AGRI και τη γερμανική εταιρεία οικοδομικών υλικών HeidelbergCement, χρηματοδότηση ύψους 100 εκατ. ΝΟΚ από τη νορβηγική κρατική επιχείρηση Enova, προκειμένου να κατασκευάσουν το πρώτο στον κόσμο φορτηγό πλοίο μηδενικών εκπομπών.
Το καινοτόμο πλοίο με την ονομασία «With Orca» θα διαθέτει δικά του μέσα φορτοεκφόρτωσης και θα επιχειρεί με μηδενικές εκπομπές, πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ δυτικής και ανατολικής Νορβηγίας για λογαριασμό των HeidelbergCement και Felleskjøpet.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα καύσης υδρογόνου καθώς και με ένα σύστημα μπαταριών και κυψελών καυσίμου υδρογόνου, ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη λειτουργία κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων φόρτωσης και εκφόρτωσης. Παράλληλα, θα διαθέτει αρκετές καινοτόμες τεχνολογίες, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ενεργειακής του απόδοσης, όπως κυλινδρικά ιστία Flettner, βελτιωμένο σχεδιασμό γάστρας καθώς και σύστημα μετατροπής της θερμότητας των καυσαερίων σε ηλεκτρική ενέργεια.
Τον περασμένο μήνα, η Egil Ulvan Rederi έλαβε από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register (LR) έγκριση επί της αρχής (ΑiP) για τον σχεδιασμό του «With Orca», ενώ η παράδοση του καινοτόμου πλοίου είναι προγραμματισμένη για το 2024.
Παράλληλα, οι νορβηγικές εταιρείες Statkraft και Skagerak Energi έλαβαν χρηματοδότηση ύψους 14 εκατ. ΝΟΚ, στο πλαίσιο των προσπαθειών ανάπτυξης μιας αλυσίδας εφοδιασμού πράσινου υδρογόνου για το νέο πλοίο. Οι εταιρείες εργάζονται πάνω σε μια λύση η οποία βασίζεται στη χρήση ανταλλάξιμων containers, στα οποία θα αποθηκεύεται συμπιεσμένο πράσινο υδρογόνο, επιτρέποντας τον εύκολο ανεφοδιασμό του πλοίου με το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο.
Φωτό: ulvan-rederi.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ