
Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων κινούνται ανοδικά, απόρροια μεταξύ άλλων του θετικού outlook που επικρατεί στην αγορά των tankers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης εβδομαδιαίας έκθεσης της ναυλομεσιτικής εταιρείας Xclusiv, οι αξίες των δεξαμενόπλοιων τον Απρίλιο του 2022 έχουν καταγράψει καθολική άνοδο σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2021. Μάλιστα, οι αξίες των dirty tankers έχουν διαμορφωθεί και σε υψηλότερα επίπεδα έναντι του μέσου όρου του 2022. Οι υψηλότερες ετήσιες ποσοστιαίες μεταβολές καταγράφονται για τα Suezmaxes (εύρος 10-11%) και τα Aframaxes (εύρος 16-28%) ανεξαρτήτως ηλικίας.
Παράλληλα, εβδομαδιαία έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied Shipping Research εξετάζει ενδελεχώς τις μεταβολές στις αξίες των δεξαμενόπλοιων ηλικίας πέντε ετών. Οι μικρότερες μεταβολές έχουν καταγραφεί στα VLCCs, ενώ οι σημαντικότερες για τα Aframaxes και τα MR tankers. Σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022, οι αξίες των Aframaxes και των MR tankers ηλικίας πέντε ετών έχουν καταγράψει άνοδο 2% και 7% αντίστοιχα. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2021, οι ποσοστιαίες μεταβολές είναι ίσες με 22% και 16% αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τη VesselsValue, εντός του Μαρτίου του 2022 η αξία των VLCCs ηλικίας 10 ετών κατέγραψε άνοδο 10%. Την ίδια ώρα, η αξία των VLCCs ηλικίας 15 ετών σημείωσε άνοδο 12%. Όπως σημειώνει η VesselsValue, το επενδυτικό ενδιαφέρον στη second-hand αγορά των δεξαμενόπλοιων τον Μάρτιο περιστράφηκε και γύρω από τα VLCCs, με εννέα VLCCs ηλικίας 10-20 ετών να αλλάζουν ιδιοκτήτες.
Πηγή: Xclusiv/Allied Shipping Research/VesselsValue
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ