
Οι αρνητικές επιπτώσεις της ουκρανικής κρίσης για το παγκόσμιο εμπόριο έχουν καταστεί εμφανείς, έναν μήνα πλέον και παραπάνω από τη ρωσική εισβολή. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα το Kiel Institute for the World Economy, ο δείκτης εμπορίου του Κιέλου (Kiel Trade Indicator) εκτιμάται ότι έχει καταγράψει πτώση 2,8% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο.
Η εκτιμώμενη πτωτική τάση του δείκτη αντανακλάται και στις εκτιμήσεις περί καθολικής πτώσης των εξαγωγών και των εισαγωγών σε διεθνές επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, οι εξαγωγές των κρατών-μελών της ΕΕ αναμένεται να καταγράψουν πτώση 5,6% τον Μάρτιο του 2022. Σημαντική πτώση των εξαγωγών εκτιμάται και για τη Ρωσία (-5%) αλλά και για τις ΗΠΑ (-3,4%). Τη μικρότερη πτώση εκτιμάται πως θα καταγράψουν οι εξαγωγές της Κίνας, ίση με 0,9%.
Όσον αφορά τις εισαγωγές, μεγάλη πτώση, ίση με 9,7%, εκτιμάται ότι θα σημειώσουν αυτές της Ρωσίας. Μάλιστα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους τρεις μεγαλύτερους ρωσικούς εμπορικούς λιμένες (St. Petersburg, Vladivostok, Novorossiysk) έχει μειωθεί στο ήμισυ. Μικρότερες πτώσεις αναμένεται ότι έχουν καταγραφεί στις εισαγωγές των χωρών της ΕΕ (-3,4%) και των ΗΠΑ (-0,6%). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εισαγωγές της Κίνας αναμένεται να καταγράψουν άνοδο 0,9%.
Συνεπώς, βάσει του δείκτη εμπορίου του Κιέλου, η οικονομία της Κίνας φαίνεται ότι έχει επηρεαστεί αρκετά λιγότερο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες οικονομίες. Μάλιστα, το εμπόριο της Κίνας φαίνεται πως έχει επηρεαστεί περισσότερο από τα σκληρά μέτρα που λαμβάνει το Πεκίνο προς αποφυγήν εξάπλωσης της Covid-19, όπως το πρόσφατο lockdown στη Σαγκάη, παρά από την ουκρανική κρίση.
Φωτό: Justin Lane/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ