Ανάπτυξη συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου για πλοία

Ανάπτυξη συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου για πλοία

146
Ανάπτυξη συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου για πλοία

Η εταιρεία τεχνολογίας Corvus Energy αναπτύσσει, μέσω του προγράμματος H2NOR, ένα νέο σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, το οποίο μπορεί να εγκατασταθεί εύκολα και με ασφάλεια μέσα στο κύτος ενός πλοίου, με τον νηογνώμονα DNV να εκδίδει σχετική έγκριση επί της αρχής (AiP) για τον σχεδιασμό του συστήματος.

Πρόκειται για το πρώτο «gas-safe» σύστημα κυψελών καυσίμου (FCS) του οποίου ο σχεδιασμός μειώνει σημαντικά τον αριθμό των απαιτούμενων βοηθητικών συστημάτων εξαερισμού και ασφαλείας, επιτρέποντας την ευκολότερη και αποτελεσματικότερη εγκατάσταση του συστήματος στο πλοίο.

Το Cornus FCS, το οποίο βασίζεται σε κυψέλες καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων (PEM) τις οποίες παρέχει η Τoyota, μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως κύρια είτε ως βοηθητική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας, προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία ως προς τη χρήση διαφορετικών καυσίμων.

Το πρόγραμμα H2NOR αποτελεί μια κοινοπραξία την οποία συντονίζει η Cornus σε συνεργασία με εταίρους όπως η Toyota Motor Europe, η Equinor, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες Norled και Wilhelmsen, η εταιρεία σχεδιασμού πλοίων LMG Marin, το NCE Maritime CleanTech Cluster και το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης του Πανεπιστημίου της Νοτιοανατολικής Νορβηγίας (USN). Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη και η παραγωγή οικονομικά αποδοτικών συστημάτων κυψελών καυσίμου PEM τα οποία θα απευθύνονται σε όλους τους τύπους των εμπορικών πλοίων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.