
Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 28/03-01/04, με τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς BDI να διαμορφώνεται στις 2.357 μονάδες και να καταγράφει πτώση 7,4% συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα. Την ίδια ώρα, και οι επιμέρους δείκτες των Capesizes (BCI), Panamaxes (BPI) και Supramaxes (BSI) σημείωσαν αντίστοιχες πτώσεις 1,2%, 10% και 8,8%. Και η τρέχουσα εβδομάδα ξεκίνησε με απώλειες για τον BDI, με τον δείκτη να διαμορφώνεται την Τρίτη 5 Απριλίου στις 2.213 μονάδες. Ήταν η ένατη διαδοχική πτώση για τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς των dry.
Πάντως, οι πρόσφατες εξελίξεις με επίκεντρο τον πόλεμο στην Ουκρανία φαίνεται πως παρέχουν στήριξη στην αγορά των bulkers, καθώς στο ενεργειακό προσκήνιο εισέρχεται πάλι ο άνθρακας. Στο πλαίσιο αυτό, χώρες όπως η Ινδία και το Βιετνάμ επιχειρούν να αυξήσουν τις εισαγωγές θερμικού άνθρακα, παρά τις υψηλές τιμές, προκειμένου να καλύψουν τις ηλεκτροπαραγωγικές τους ανάγκες ενόψει και του καλοκαιριού. Ωστόσο, επί του παρόντος, οι πολύ υψηλές τιμές του καυσίμου από μεγάλες εξαγωγικές χώρες, όπως η Αυστραλία, η Ινδονησία και η Νότια Αφρική, έχουν ως απόρροια οι ασιατικές χώρες με μεγάλη ζήτηση να τηρούν στάση αναμονής. Καθώς όμως, για παράδειγμα, στην Ινδία τα αποθέματα άνθρακα παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, παρά τις προσπάθειες αύξησης της εγχώριας παραγωγής, οι εισαγωγές μοιάζουν μονόδρομος. Παρόμοια είναι η εικόνα και στο Βιετνάμ, όπου τα εγχώρια ορυχεία αδυνατούν να παράσχουν τις απαραίτητες προμήθειες.
Την ίδια ώρα, στην αγορά των dry συναντάται το εξής παράδοξο: η ναύλωση μεγαλύτερων πλοίων για τη μεταφορά φορτίων που είθισται να μεταφέρονται με μικρότερα πλοία. Και ο λόγος είναι το κόστος μεταφοράς. Ενδεικτικά, το κόστος μεταφοράς με Handysizes στα 7 T/C routes είναι 114% υψηλότερο από το αντίστοιχο κόστος μεταφοράς με Capesizes και 10% υψηλότερο με Panamaxes. Παράλληλα, Supramaxes ναυλώνονται πολύ υψηλότερα απ’ ό,τι Capes και Panamaxes στα 10 T/C routes, ενώ Capesizes προτιμώνται αντί για Panamaxes λόγω μικρότερου κόστους για μεταφορά σε λιμάνια χωρίς περιορισμούς μεγέθους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ