Σταθεροποιητικές τάσεις στις ναυλαγορές bulkers και containerships

Σταθεροποιητικές τάσεις στις ναυλαγορές bulkers και containerships

164
Σταθεροποιητικές τάσεις στις ναυλαγορές bulkers και containerships

Σταθερές τάσεις εμφανίστηκαν στις ναυλαγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τους ναύλους να συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει εβδομαδιαίας έκθεσης του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού των Panamaxes σημείωσε πτώση 7% και διαμορφώθηκε στα $27.938/ημέρα. Η πτώση αποδίδεται, μεταξύ άλλων, και στον ανταγωνισμό μεταξύ Panamaxes και Capesizes, τα οποία έχουν έλθει αντιμέτωπα με την εποχικότητα.

Παράλληλα, η αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά των containerships οδήγησε στη σύναψη λιγότερων συμφωνιών χρονοναύλωσης. Ωστόσο, η εικόνα δεν ήταν καθολική, και στα μικρότερα μεγέθη, όπως είναι τα feeders, τα οποία είθισται να ναυλώνονται για μικρότερα χρονικά διαστήματα, κατεγράφη πιο έντονη δραστηριότητα.

Σε γενικότερο πλαίσιο, η Clarksons σημειώνει ότι η ναυλαγορά των tankers κατέγραψε άνοδο, οδηγώντας τον δείκτη ClarkSea, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους ναυλαγορές, στα υψηλότερα επίπεδά του από τις αρχές του 2022. Ο δείκτης κατέγραψε άνοδο 3% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $41.791/ημέρα.

Φωτό: Ζzkonst/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.