
Στο πλαίσιο της επίσκεψης που είχε πραγματοποιήσει προ καιρού ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό, Χρήστος Τριαντόπουλος, στην έδρα του Παραρτήματος Μαγνησίας της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, όπου συζητήθηκαν μία σειρά από ζητήματα του φορέα, δρομολογήθηκε η επισκευή του διασωστικού σκάφους «Αιγαίον», το οποίο είχε υποστεί ζημιές κατά τη συμμετοχή της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης στο έργο εκκένωσης περιοχών της Βόρειας Εύβοιας κατά τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού. Μετά από σχετική επικοινωνία του κ. Τριαντόπουλου και του γγ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλη Κουτουλάκη, με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και τον πρόεδρό του, Γεώργιο Πατέρα, κατά την οποία μεταφέρθηκε το αίτημα της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, αποφασίστηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος η διάθεση 10.000 ευρώ για την επισκευή της ζημιάς στο διασωστικό σκάφος «Αιγαίον».
Μάλιστα, την Παρασκευή 1η Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η σχετική συνάντηση, υπό τη φιλοξενία του γγ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, του υφυπουργού στον πρωθυπουργό, του προέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της αντιπροσωπείας της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης της Μαγνησίας, όπου συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες της εν λόγω χορηγίας για την επισκευή του διασωστικού σκάφους.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Τριαντόπουλος, ανέφερε: «Θερμές ευχαριστίες στο Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και στον πρόεδρό του, κ. Γεώργιο Πατέρα, ο οποίος, σε συνέχεια της επικοινωνίας που είχαμε σε συνεργασία με τον καλό φίλο γενικό γραμματέα κ. Μανώλη Κουτουλάκη, ανταποκρίθηκε στο αίτημα του Παραρτήματος της Μαγνησίας της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης για την επισκευή της μηχανικής βλάβης στο διασωστικό σκάφος “Αιγαίον”. Μία βλάβη ύψους 10.000 ευρώ, η οποία προκλήθηκε κατά τις επιχειρήσεις της Ομάδας στη Βόρεια Εύβοια τις ημέρες των καταστροφικών πυρκαγιών, οπότε και βοήθησε πολλούς συμπολίτες μας. Πρόκειται για μία ουσιαστική και σημαντική κίνηση, η οποία και θα επιτρέψει στην Ομάδα να ανακτήσει την επιχειρησιακή της ικανότητα και να συνεχίσει να προσφέρει το σημαντικό της έργο στη Μαγνησία, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο τα στελέχη της Ομάδας είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν κατά τη συνάντησή μας στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπου είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε και μια σειρά από άλλα ζητήματα που σχετίζονται και με επόμενες δράσεις και παρεμβάσεις. Θερμές ευχαριστίες σε όλους για την εξέλιξη και για τη συνεργασία που ξεκινά και προχωρά».
Σημειώνεται, ότι, σύμφωνα με το Παράρτημα Μαγνησίας της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής δράσης τους στη θαλάσσια διάσωση, διαθέτουν το υπερσύγχρονο διασωστικό σκάφος «Αιγαίον», δωρεά της νορβηγικής κυβέρνησης ως αναγνώριση της προσφοράς τους στο κομμάτι της θαλάσσιας διάσωσης.
Το διασωστικό σκάφος έχει μήκος 8,5 μέτρα και είναι εξοπλισμένο με δύο 200 ίππων μηχανές evinrude τελευταίας τεχνολογίας. Διαθέτει συστήματα RADAR επιφανείας, κάμερες θερμικής απεικόνισης, βυθόμετρο TRIPLEX με θερμική απεικόνιση και πολλά άλλα διασωστικά συστήματα. Επίσης, διαθέτει εξοπλισμό εφάμιλλο των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ, π.χ. οξυγόνο, εξωτερικό αυτόματο απινιδωτή, υλικά διασωλήνωσης ανώτερου αεραγωγού, ειδικά φορεία κ.ά. Έχει τη δυνατότητα πλεύσης με ανέμους μέχρι και 9 μποφόρ, ημέρα και νύχτα, με μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τους 40 κόμβους. Διαθέτει συστήματα επικοινωνιών που μπορεί να επικοινωνήσει στα VHF-UHF-Marine και συχνότητες AirBand με τα εναέρια μέσα. Μέσα στις δυνατότητές του είναι και η άμεση και γρήγορη μεταφορά προσωπικού, αφού έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 10 ατόμων με τον διασωστικό εξοπλισμό τους. Ακόμη, το σκάφος έχει τη δυνατότητα μεταφοράς δύο φορητών πυροσβεστικών αντλιών για χρήση παράκτιας πυρόσβεσης. Το εν λόγω σκάφος υπέστη μηχανική βλάβη, στο πλαίσιο της συμμετοχής της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης στον απεγκλωβισμό πυρόπληκτων κατοίκων στις πυρκαγιές που συγκλόνισαν τη χώρα μας τον περασμένο Αύγουστο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ