
Παρά τη διεθνή κατακραυγή και τις κυρώσεις πολλών χωρών εναντίον της Ρωσίας, οι εξαγωγές ρωσικού σιταριού παραμένουν σε φυσιολογικά επίπεδα τον Μάρτιο.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις των IKAR και Sovecon, η Ρωσία τον Μάρτιο θα εξαγάγει πάνω από 2 εκατ. τόνους σιτηρών, δείγμα ότι ρωσικά φορτία συνεχίζουν να εισάγονται από πολλές χώρες. Η εικόνα ωστόσο ενδέχεται να διαφοροποιηθεί τους προσεχείς μήνες, καθώς μπορεί να υπάρχουν στα σκαριά νέα συμβόλαια, τα οποία όμως είναι αμελητέα έναντι προηγούμενων ετών. Πάντως, ο γενικός διευθυντής της IKAR, Dmitry Rylko, σημειώνει ότι οι εξαγωγές σιτηρών κινούνται ως επί το πλείστον αρκετά ομαλά από τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει φέρει τα πάνω κάτω στο διεθνές εμπόριο σιτηρών, με τον πληθωρισμό να χτυπά ήδη αρκετές οικονομίες. Τα λιμάνια της Ουκρανίας είναι κλειστά και οι αγοραστές αναζητούν νέους προμηθευτές σιτηρών δυτικά της Μαύρης Θάλασσας, όπως σε Ρουμανία ή Βουλγαρία. Την ίδια ώρα, η Ινδία βρίσκεται σε τελικές συνομιλίες με την Αίγυπτο για την τροφοδοσία της τελευταίας με σιτάρι, ενώ σε στάδιο διαπραγματεύσεων βρίσκεται η Ινδία και με τις Τουρκία και Κίνα.
Μεγάλοι commodity traders αντιδρούν διαφορετικά στο ρευστό αυτό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί. Η Bunge Ltd. ανέστειλε όλες τις εξαγωγικές της δραστηριότητες από τη Ρωσία, ενώ η Viterra ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να επιχειρεί στη Ρωσία, σε συμμόρφωση όμως με τις υπάρχουσες κυρώσεις. Τέλος, η Cargill Inc. δήλωσε ότι θα περιορίσει τις δραστηριότητές της, αλλά οι «απαραίτητες» εγκαταστάσεις τροφίμων και ζωοτροφών στη χώρα θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ