
Η εταιρεία τεχνολογίας Value Maritime πρόκειται να συνεργαστεί με την ολλανδική εταιρεία συλλογής, μεταφοράς και αποθήκευσης CO₂ Carbon Collectors, προκειμένου να μελετήσουν και να σχεδιάσουν από κοινού συστήματα δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα, τα οποία προορίζονται για έναν στόλο νεότευκτων φορτηγίδων κατανάλωσης MGO.
Συγκεκριμένα, οι δύο εταίροι θα καθορίσουν μεταξύ άλλων την απαιτούμενη ισχύ των ηλεκτρογεννητριών που θα εγκατασταθούν στα πλοία, θα υπολογίσουν τα σχετικά CAPEX και OPEX και θα αναζητήσουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές εκφόρτωσης του δεσμευμένου CO₂ καθώς και τη βέλτιστη λύση για τη μόνιμη αποθήκευση αυτού κάτω από το έδαφος.
Η κατασκευή της πρώτης φορτηγίδας της νέας σειράς αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ έως το 2026, οπότε και υπολογίζεται να μπουν σε λειτουργία, τα καινοτόμα αυτά πλοία θα μπορούν να δεσμεύουν και να αποθηκεύουν όλες τις εκπομπές CO₂ που θα παράγουν.
Οι εταιρείες τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στον ναυτιλιακό κλάδο επικεντρώνονται τελευταία όλο και περισσότερο στις τεχνολογίες δέσμευσης CO₂, ιδίως σε συνδυασμό με τη χρήση scrubbers, ως ένα αποτελεσματικό μέσο μείωσης των εκπομπών του κλάδου.
Σύμφωνα με τον Haije Stigter, τεχνικό διευθυντή της Carbon Collectors, τα ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα δεν θα είναι διαθέσιμα σε αρκετές ποσότητες τα επόμενα χρόνια, ώστε να μπορέσουν να καλύψουν τη ζήτηση του κλάδου, και ως εκ τούτου η δέσμευση και η αποθήκευση του CO₂ φαίνεται να αποτελεί τη μόνη εφικτή επιλογή, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ