
Η εταιρεία τεχνολογίας Value Maritime πρόκειται να συνεργαστεί με την ολλανδική εταιρεία συλλογής, μεταφοράς και αποθήκευσης CO₂ Carbon Collectors, προκειμένου να μελετήσουν και να σχεδιάσουν από κοινού συστήματα δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα, τα οποία προορίζονται για έναν στόλο νεότευκτων φορτηγίδων κατανάλωσης MGO.
Συγκεκριμένα, οι δύο εταίροι θα καθορίσουν μεταξύ άλλων την απαιτούμενη ισχύ των ηλεκτρογεννητριών που θα εγκατασταθούν στα πλοία, θα υπολογίσουν τα σχετικά CAPEX και OPEX και θα αναζητήσουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές εκφόρτωσης του δεσμευμένου CO₂ καθώς και τη βέλτιστη λύση για τη μόνιμη αποθήκευση αυτού κάτω από το έδαφος.
Η κατασκευή της πρώτης φορτηγίδας της νέας σειράς αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ έως το 2026, οπότε και υπολογίζεται να μπουν σε λειτουργία, τα καινοτόμα αυτά πλοία θα μπορούν να δεσμεύουν και να αποθηκεύουν όλες τις εκπομπές CO₂ που θα παράγουν.
Οι εταιρείες τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στον ναυτιλιακό κλάδο επικεντρώνονται τελευταία όλο και περισσότερο στις τεχνολογίες δέσμευσης CO₂, ιδίως σε συνδυασμό με τη χρήση scrubbers, ως ένα αποτελεσματικό μέσο μείωσης των εκπομπών του κλάδου.
Σύμφωνα με τον Haije Stigter, τεχνικό διευθυντή της Carbon Collectors, τα ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα δεν θα είναι διαθέσιμα σε αρκετές ποσότητες τα επόμενα χρόνια, ώστε να μπορέσουν να καλύψουν τη ζήτηση του κλάδου, και ως εκ τούτου η δέσμευση και η αποθήκευση του CO₂ φαίνεται να αποτελεί τη μόνη εφικτή επιλογή, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ