
Η εταιρεία τεχνολογίας Value Maritime πρόκειται να συνεργαστεί με την ολλανδική εταιρεία συλλογής, μεταφοράς και αποθήκευσης CO₂ Carbon Collectors, προκειμένου να μελετήσουν και να σχεδιάσουν από κοινού συστήματα δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα, τα οποία προορίζονται για έναν στόλο νεότευκτων φορτηγίδων κατανάλωσης MGO.
Συγκεκριμένα, οι δύο εταίροι θα καθορίσουν μεταξύ άλλων την απαιτούμενη ισχύ των ηλεκτρογεννητριών που θα εγκατασταθούν στα πλοία, θα υπολογίσουν τα σχετικά CAPEX και OPEX και θα αναζητήσουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές εκφόρτωσης του δεσμευμένου CO₂ καθώς και τη βέλτιστη λύση για τη μόνιμη αποθήκευση αυτού κάτω από το έδαφος.
Η κατασκευή της πρώτης φορτηγίδας της νέας σειράς αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ έως το 2026, οπότε και υπολογίζεται να μπουν σε λειτουργία, τα καινοτόμα αυτά πλοία θα μπορούν να δεσμεύουν και να αποθηκεύουν όλες τις εκπομπές CO₂ που θα παράγουν.
Οι εταιρείες τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στον ναυτιλιακό κλάδο επικεντρώνονται τελευταία όλο και περισσότερο στις τεχνολογίες δέσμευσης CO₂, ιδίως σε συνδυασμό με τη χρήση scrubbers, ως ένα αποτελεσματικό μέσο μείωσης των εκπομπών του κλάδου.
Σύμφωνα με τον Haije Stigter, τεχνικό διευθυντή της Carbon Collectors, τα ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα δεν θα είναι διαθέσιμα σε αρκετές ποσότητες τα επόμενα χρόνια, ώστε να μπορέσουν να καλύψουν τη ζήτηση του κλάδου, και ως εκ τούτου η δέσμευση και η αποθήκευση του CO₂ φαίνεται να αποτελεί τη μόνη εφικτή επιλογή, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ