
Αβεβαιότητα επικρατεί στην αγορά ενέργειας, και δη στην αγορά πετρελαίου, όπου οι τιμές κατέγραψαν πτώση πρόσφατα, ως απόρροια της ανακοίνωσης lockdown εννέα ημερών στη Σαγκάη προς αντιμετώπιση της νέας έξαρσης κρουσμάτων Covid-19. Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του Brent κατέγραψε πτώση $6 ανά βαρέλι, καθώς οι αγοραστές ανησυχούν αναφορικά με πτώση της κινεζικής ζήτησης.
Η ανησυχία αυτή δεν είναι αβάσιμη. Αναλυτές της σουηδικής τράπεζας SEB εκτιμούν ότι οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου θα μειωθούν κατά περίπου 800.000 βαρέλια πετρελαίου τον Απρίλιο σε σύγκριση με τα «φυσιολογικά» επίπεδα. Σύμφωνα με το Reuters, η πτώση των τιμών πετρελαίου αντανακλά και την ελπίδα της αγοράς ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας είναι δυνατόν να αποφέρουν καρπούς.
Παράλληλα, βάσει πληθώρας ειδησεογραφικών μέσων, μεταξύ άλλων του ρωσικού TASS και του ιαπωνικού KyodoNews, οι G7 γνωστοποίησαν την απόφασή τους να μην πληρώσουν για το ρωσικό φυσικό αέριο σε ρούβλια. Υπενθυμίζεται ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν πρόσφατα ανακοίνωσε ότι η πληρωμή του ρωσικού φυσικού αερίου θα γίνεται σε ρούβλια για ορισμένες χώρες. Η άρνηση των G7 να υποκύψουν στις πιέσεις της Μόσχας ίσως προκαλέσει τη δριμεία αντίδραση της δεύτερης. Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν ήδη δηλώσει ότι, σε περίπτωση άρνησης, οι στρόφιγγες φυσικού αερίου… θα κλείσουν.
Μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλέσει κομφούζιο στην αγορά ενέργειας και θα φέρει νέο ντόμινο ανατιμήσεων στα διάφορα ενεργειακά (και μη) αγαθά. Την ίδια ώρα, πηγές αναφέρουν ότι ο OPEC+ αναμένεται να διατηρήσει σταθερό το πλάνο σταδιακής αύξησης της προσφοράς πετρελαίου και για τον Μάιο, παρά τις αυξανόμενες πιέσεις που δέχεται επί σειρά μηνών από διεθνείς δυνάμεις.
Φωτό: Emphyrio/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ