
Αβεβαιότητα επικρατεί στην αγορά ενέργειας, και δη στην αγορά πετρελαίου, όπου οι τιμές κατέγραψαν πτώση πρόσφατα, ως απόρροια της ανακοίνωσης lockdown εννέα ημερών στη Σαγκάη προς αντιμετώπιση της νέας έξαρσης κρουσμάτων Covid-19. Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του Brent κατέγραψε πτώση $6 ανά βαρέλι, καθώς οι αγοραστές ανησυχούν αναφορικά με πτώση της κινεζικής ζήτησης.
Η ανησυχία αυτή δεν είναι αβάσιμη. Αναλυτές της σουηδικής τράπεζας SEB εκτιμούν ότι οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου θα μειωθούν κατά περίπου 800.000 βαρέλια πετρελαίου τον Απρίλιο σε σύγκριση με τα «φυσιολογικά» επίπεδα. Σύμφωνα με το Reuters, η πτώση των τιμών πετρελαίου αντανακλά και την ελπίδα της αγοράς ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας είναι δυνατόν να αποφέρουν καρπούς.
Παράλληλα, βάσει πληθώρας ειδησεογραφικών μέσων, μεταξύ άλλων του ρωσικού TASS και του ιαπωνικού KyodoNews, οι G7 γνωστοποίησαν την απόφασή τους να μην πληρώσουν για το ρωσικό φυσικό αέριο σε ρούβλια. Υπενθυμίζεται ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν πρόσφατα ανακοίνωσε ότι η πληρωμή του ρωσικού φυσικού αερίου θα γίνεται σε ρούβλια για ορισμένες χώρες. Η άρνηση των G7 να υποκύψουν στις πιέσεις της Μόσχας ίσως προκαλέσει τη δριμεία αντίδραση της δεύτερης. Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν ήδη δηλώσει ότι, σε περίπτωση άρνησης, οι στρόφιγγες φυσικού αερίου… θα κλείσουν.
Μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλέσει κομφούζιο στην αγορά ενέργειας και θα φέρει νέο ντόμινο ανατιμήσεων στα διάφορα ενεργειακά (και μη) αγαθά. Την ίδια ώρα, πηγές αναφέρουν ότι ο OPEC+ αναμένεται να διατηρήσει σταθερό το πλάνο σταδιακής αύξησης της προσφοράς πετρελαίου και για τον Μάιο, παρά τις αυξανόμενες πιέσεις που δέχεται επί σειρά μηνών από διεθνείς δυνάμεις.
Φωτό: Emphyrio/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ