Θετικό παραμένει το outlook για τα bulk carriers

Θετικό παραμένει το outlook για τα bulk carriers

196
Θετικό παραμένει το outlook για τα bulk carriers

Θετικό παραμένει το outlook για τη ναυλαγορά των bulk carriers, παρά τις δυνητικές αρνητικές επιδράσεις των αναταραχών στην Ανατολική Ευρώπη για την αγορά. Όπως υπογραμμίζει μηνιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, παρότι αναμένεται μείωση του εμπορίου σιτηρών και άνθρακα για το 2022, η αναζήτηση εναλλακτικών πηγών τροφοδοσίας εμπορευμάτων αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των τονομιλίων, η οποία δύναται να αντισταθμίσει τις αρνητικές επιπτώσεις.

Την ίδια ώρα, παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με το βραχυπρόθεσμο μέλλον, η ναυλαγορά των bulk carriers βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, οι ναύλοι ταξιδιού για Supramax πλοίο άγγιξαν υψηλό πενταμήνου εντός του Μαρτίου, στα $36.000/ημέρα. Στήριξη στη ναυλαγορά προσφέρει μεταξύ άλλων και η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες. Ακόμα και αν αναμένεται κάποια «διόρθωση» των ναύλων σε περίπτωση αποσυμφόρησης, η ναυλαγορά των bulk carriers εκτιμάται πως θα παραμείνει σε κερδοφόρα επίπεδα.

Στις εκτιμήσεις αυτές συνεισφέρουν και τα fundamentals της προσφοράς των bulk carriers. Η αύξηση του στόλου το 2022 εκτιμάται στο 2,2% έναντι 1,9% αύξησης του εμπορίου σε τονομίλια. Η αντίστοιχη εκτιμώμενη αύξηση του στόλου των bulk carriers, βάσει της Clarksons, για το 2023 είναι μόλις 0,4%. Συγχρόνως, το orderbook είναι ίσο με μόλις 6,7% της παγκόσμιας χωρητικότητας, το οποίο συνιστά χαμηλό 30 ετών και αντανακλά την αβεβαιότητα των πλοιοκτητών αναφορικά με επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.