
Περισσότερα από 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, που διανύουν 6.000 και πλέον μίλια στο σιδηροδρομικό δίκτυο Δυτικής Ευρώπης-Ανατολικής Κίνας μέσω Ρωσίας, θα πρέπει πλέον να μεταφερθούν στο θαλάσσιο δίκτυο μεταφορών, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο το χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, εξαγωγείς και εταιρείες logistics αποφεύγουν τη χερσαία μεταφορά εξαρτημάτων αυτοκινήτων, smartphones, φορητών υπολογιστών κ.λπ., στην προσπάθειά τους να παρακάμψουν τη Ρωσία. Άλλωστε, μεγάλες εταιρείες που χρησιμοποιούν το εν λόγω δίκτυο, όπως οι Dell Technologies Inc., IKEA και Toyota Motor Corp., έχουν παγώσει τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία.
Δημοσίευμα του Bloomberg, επικαλούμενο πηγές του κλάδου, αναφέρει ότι η Kuehne + Nagel International AG απορρίπτει τη μεταφορά φορτίων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης μέσω σιδηροδρόμου, ενώ πολλές εταιρείες στρέφονται στις θαλάσσιες μεταφορές. Οι ίδιες πηγές αναγνωρίζουν ότι η θάλασσα είναι η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου, καθώς μέσω αυτής μεταφέρεται μεγάλος όγκος εμπορευμάτων σε ένα λογικό κόστος.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να ενισχύσει τη συμφόρηση σε μεγάλα λιμάνια, που ήδη πονοκεφαλιάζουν από τα πολλά συγκεντρωμένα πλοία, ενώ η χαώδης κατάσταση στις εφοδιαστικές αλυσίδες μοιάζει επί του παρόντος μη αναστρέψιμη.
Αναλυτές του κλάδου των μεταφορών σημειώνουν στο Bloomberg ότι, σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, η παράδοση των εμπορευμάτων κρίνεται πιο σημαντική από το αυξημένο κόστος μεταφοράς.
Η σιδηροδρομική σύνδεση Ευρώπης-Κίνας αποτελεί εκ των σημαντικότερων εγχειρημάτων του Belt and Road Initiative, που εκκίνησε το 2013 ο Κινέζος πρόεδρος Xi Jinping και έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφορών προς ενίσχυση της κινεζικής επιρροής παγκοσμίως. Το 2021, 1,46 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αξίας $75 εκατ., μεταφέρθηκαν μεταξύ Ευρώπης και Κίνας με τρένα. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 4% του συνολικού διμερούς εμπορίου Ευρώπης και Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ